Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kamerafråga

Produkter
(logga in för att koppla)

jojje35

Aktiv medlem
Hej!!

Stämmer det att om jag har en Nikon D300S och vill byta till D800E, och att de gluggar jag har, inte passar till D800E ?? Eller måste jag byta gluggar då ??

Dessa Gluggar Har jag....

AF 120-300/2,8 EX DG OS APO HSM till Nikon
Makro Planar T* 100/2,0 ZF.2 CPU till Nikon (Zeiss)
AF 28-300/3,5-5,6G ED VR II AF-S
AF 14-24/2,8G ED AF-S

Dom kommer fungera bra på D800E.

AF 28-300/3,5-5,6G ED VR II AF-S finns tyvärr inte än, men om du har AF-S 28-300/3,5-5,6G ED VR så kommer den fungera bra.

/Karl

Dom är ute och cyklar i titeln men i produktinformationen har dom fått det hela rätt.
Nikon AF-S 28-300/3,5-5,6G ED VR (saxat från samma länk)

Det är lite förvillande, Nikon skriver alltid VR sist i objektivnamnet bland betäckningarna och om det är andra, tredje eller fjärde generationen av samma objektiv blir det II, III eller IV på slutet. Det hela blandas ofta ihop med VRII som andra generationen av VR men det skrivs aldrig ut i objektivnamnet.

T.ex har både AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6 G ED VR och AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6 G ED VR Ⅱ andra generationens VR dvs VRII.

Det hela är så förvillande att till och med scandinavian photo inte klarar av att hålla tungan rätt i munnen. På den här sidan hittar du inte något objektiv av andra generationen av 28-300VR

http://www.nikon.se/sv_SE/products/...Subnav2Param=0&Subnav3Param=0&RunQuery=0&ID=0

och Nikon borde veta.

/Karl

ANNONS
Götaplatsens Foto