Annons

Stulen Facebook Profilbild

Produkter
(logga in för att koppla)

zingolesen

Ny medlem
Hej
En person har snott min Facebook, mixtrat lite med den och använder den på sitt eget Instagram.
Allt utan att tillfråga mig om lov till detta !!
Kan jag skicka räkning/faktura för detta eller hur skall jag gå till väga?
Har försökt kontakta personen utan framgång.

Tacksam för råd i detta.

Bilagor

• 3.jpg
    3.jpg
    62.4 KB · Visningar: 52
  • 4.JPG
    4.JPG
    37.1 KB · Visningar: 53
Steg 1 är nog att kontakta facebook/instagram och be de spärra kontot då det säkerligen kommer att användas i oärliga syften
Det låter vettigt, men tidigare erfarenheter med att kontakta Facebook har varit noll. Får aldrig en reaktion alls :/
Jag har Instagramkonto men där är jag helt novis tyvärr...

Hej
En person har snott min Facebook-Profilbild mixtrat lite med den och använder den på sitt eget Instagram.
Allt utan att tillfråga mig om lov till detta !!
Kan jag skicka räkning/faktura för detta eller hur skall jag gå till väga?
Har försökt kontakta personen utan framgång.

Tacksam för råd i detta.

Steg 1 är nog att kontakta facebook/instagram och be de spärra kontot då det säkerligen kommer att användas i oärliga syften
Blev lite fel där, det är min FB profilbild som är snodd, blivit lite deformerad

Och visas på en Blogspot som är länkad från ett Instagramkonto !!!

Varför snor någon en profilbild kan man ju fråga sig, men han kanske är din okända tvilling :)

Är det inte ett väldigt bra exempel på varför man inte bör vara med i just den typen av sammanhang överhuvudtaget? Facebooks och Instagrams "sociogrambygganden" bakom gardinen är som gjorda för att kartlägga individers sociala sammanhang och att de missbrukas är ju knappast något att förvånas över.

Är det inte ett väldigt bra exempel på varför man inte bör vara med i just den typen av sammanhang överhuvudtaget? Facebooks och Instagrams "sociogrambygganden" bakom gardinen är som gjorda för att kartlägga individers sociala sammanhang och att de missbrukas är ju knappast något att förvånas över.
så kan det vara, just att en befintlig fbvän börjar skicka fvänförfågningar bör man se upp lite med.
Nja, håller inte med,jag är med i ett antal olika grupper typ stormlyktans vänner, fotogenkök, sewing mashine repair mm och vill inte vara utan dessa.

//MW

Samt bygga upp en falsk profil, sen använda den på marketplace och diverse köp / sälj grupper och sen avveckal den och då får orginal personen skiten.

Nä börjar blki mer och mer anti till Meta överhuvudtaget då dom inte bryr sig om något annat än att tjäna pengar på människor och deras data.

Börjat titta mer och mer på Mastodon communitin.

Sociala nätverken behöver ha mycket mer kontroll och styrning då den behandlar så mycket personlig data.

När mr Sucker-berg slickade Trump i rö**n då avslutade jag mina FB och Instagramkonton direkt. S.k. social medier bör man undvika så gott det går. Anser jag.

ja du har så mycket att dölja....
Det är en himmelsvid skillnad mellan exv. Fotosidan och Facebook och inte minst Instagram. FS affärside är inte beroende av att kartlägga användarnas interaktioner utöver de som sker i de diskusioner de "hostar".

De sociogram Meta alltid bygger i bakrunden har varit helt förödande i ett antal länder där Meta läckt dessa data till förtrycksrregimer de tvingaes smörja med dessa data för att få verka i dessa länder. Sociogram exponerar många ofrivilligt som av vissa regimer ses som "guilty by association".

Facebook har använts ibland för att organisera motstånd mot förtryck effektivt bara för att i händerna på samma regimer förvandlats till ett tveeggat svärd när man sedan med hjälp av Facebooks sociogram enkelt kan tråla in samma individer.

Det är en himmelsvid skillnad mellan exv. Fotosidan och Facebook och inte minst Instagram. FS affärside är inte beroende av att kartlägga användarnas interaktioner utöver de som sker i de diskusioner de "hostar".

De sociogram Meta alltid bygger i bakrunden har varit helt förödande i ett antal länder där Meta läckt dessa data till förtrycksrregimer de tvingaes smörja med dessa data för att få verka i dessa länder. Sociogram exponerar många ofrivilligt som av vissa regimer ses som "guilty by association".

Facebook har använts ibland för att organisera motstånd mot förtryck effektivt bara för att i händerna på samma regimer förvandlats till ett tveeggat svärd när man sedan med hjälp av Facebooks sociogram enkelt kan tråla in samma individer.

ANNONS
Götaplatsens Foto