Annons

Är fotoakademin bara gör kvinnor och är den legit?

Produkter
(logga in för att koppla)

WeeBee

Aktiv medlem
Har fått en massa reklam om fotoakademien.se och tittade även på deras gratis webinar. Men det jag noterade var att alla hennes exempelfotografer/f.d. elever är kvinnor. Är det så att akademin bara är för kvinnor?

Och är deras service legit? Är det bra kurser?

Senast ändrad:
Nuförtiden får väl alla identifiera sig som vad dom vill så om någon råkar känna sig som kvinna just för att gå kursen så måste ju det vara OK.

Tack WeeBee.

@Susan Ja. Och hela idén känns lite förlegad va? Och allt det där rosa fluffet... Känns inte så lite fördomsfullt.

Men Rumpelstiltskin... är det någon med fluffig rosa toffel som råkat trampa på dig eller?
Finns det kvinnor som vill gå en fotokurs med kvinnliga deltagare så kan dom väl göra det. Gärna utan att det kommer någon man och säger att deras hemsida ser fördomsfull ut!
Släpp det och inse att det finns kvinnor som i det här fallet föredrar en mansfri miljö.

Nej, men jag tycker det känns närmanst förnedrande med det tilltalet. Vad skulle du säga om en fotokurs för bara män vars sajt är fylld av modersågar och konsistensfett? En och annan barbröstad pinuppa också kanske. För så är väl män? 😀

Jag känner då inte en enda kvinna som skulla lockad att rosachocken. Tror inte de lockar några som är seriöst intresserade av fogografi.

De försöker nog bara nischa sig.

Nej, men jag tycker det känns närmanst förnedrande med det tilltalet. Vad skulle du säga om en fotokurs för bara män vars sajt är fylld av modersågar och konsistensfett? En och annan barbröstad pinuppa också kanske. För så är väl män? 😀
OK, då förstår jag bättre. Fint. Jag skulle säga:
Sluta såga i era mammor! ;-)
Allvarligt, jag skulle sucka och gå vidare.
Jag känner då inte en enda kvinna som skulla lockad att rosachocken. Tror inte de lockar några som är seriöst intresserade av fogografi.

De försöker nog bara nischa sig.
Så, det är väl bara att låta dem göra det då. Leva och låta leva så att säga, de skadar nog inte andra.

ANNONS
Götaplatsens Foto