Annons

Är fotoakademin bara gör kvinnor och är den legit?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det gjorde jag med, men jag hittade ingen förklaring, bara artiklar om utdöda djur och en väderprognos för en stad i sydamerika som heter Guano.

Dela med dig av din nyfunna kunskap, tack! Nyfikenhetern tar kål på mig. 😛

Ett rosa skitregnsfluff. 😄
Nåt sånt! Men jag kan verkligen inte sluta fundera på mekaniken bakom dessa lallare, som tar bort de som tycker annorlunda och verkligen begränsar var man kan lägga recensioner, för att framtstå som jättebra och trevlig... Skulle gärna kunna lägga en google- eller trustpilot-recension av min upplevelse, men det verkar blankt...

Sara Arnald här på Fs får wallraffa Fotoakademin och sedan skriva en artikel här på Fs.
Jag har som hastigast tittat på denna utbildning. Det är bara en i mängden av alla "gratiskurser" online som handlar om att fånga in kunder för att sedan kunna sälja in coaching och tillgång till ett nätverk. Det finns liknande i andra fält, till exempel journalistik. Man vill gärna använda ordet "XXXXakademien" för att det ska få en akademisk tyngd, men det finns ju inget som borgar för det. Är minst sagt skeptisk till denna utbildning och tycker att de lovar lite väl mycket när de säger att det är "Sveriges främsta Fotografer" som är lärare.

För full transparens ska jag också säga att jag är lärare på Fotoskolan Sthlm som är en flerårig YH-utbildning på yrkesnivå. Jag håller också egna kurser och är också gästlärare på flera andra skolor.

Jag har som hastigast tittat på denna utbildning. Det är bara en i mängden av alla "gratiskurser" online som handlar om att fånga in kunder för att sedan kunna sälja in coaching och tillgång till ett nätverk. Det finns liknande i andra fält, till exempel journalistik. Man vill gärna använda ordet "XXXXakademien" för att det ska få en akademisk tyngd, men det finns ju inget som borgar för det. Är minst sagt skeptisk till denna utbildning och tycker att de lovar lite väl mycket när de säger att det är "Sveriges främsta Fotografer" som är lärare.

För full transparens ska jag också säga att jag är lärare på Fotoskolan Sthlm som är en flerårig YH-utbildning på yrkesnivå. Jag håller också egna kurser och är också gästlärare på flera andra skolor.
Japp - och de lyckas inte ens under gratissäljkursen framstå som att de har något bra att komma med, vilket borde vara enkelt att iaf låtsas som, även om man inte sedan skulle kunna följa upp det vid kommande kurser. Det är förstås är bra för den som då har chansen att hoppa av i tid, även om jag tyvärr misstänker att det finns många som blir "frälsta" - det var lite sekt i FB-gruppen.

Och - de pratar även om att de var sju personer inblandade, vilket kan göra att man tror att de ändå får in lite pengar från nöjda kunder och kan bygga ett företag, men tittar man närmare på bolaget bakom, så är det ett litet enmansföretag med tveksam lönsamhet, så de övriga sex personerna måste ju få någon liten ersättning per kurs.

ANNONS
Götaplatsens Foto