Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är min bild TOTALT meningslös/ointressant?

Produkter
(logga in för att koppla)

foto-ella

Avslutat medlemskap
Jag har lagt upp en bild i Hård kritik-poolen i hopp om att få feedback. Ville gärna veta vad andra tycker, om den är nåt att hurra för eller iaf om den är lyckad. Eller misslyckad. Såga mig om ni vill :)

Nu är det över 100 personer som tittat på bilden och INGEN tycker något alls. Har fått EN kommentar där det frågas hur jag har gjort. Inget tycke där heller. Bara att han var nyfiken på hur jag gjort. Jag är förstås glad för den kommentaren för det visar lite intresse iaf :-D

Men ändå, 1 av 105 som givit kommentar. Jag blir ärligt talat lite förvånad.

Bild:

http://www.fotosidan.se/pools/view/94/1110192.html

Jag tycker att din bild är meningslös och ointressant.
Tycker dock att du har flera andra intressanta bilder...
Folk tycker säkert något om alla bilder dom tittar på, fast orkar inte kommentera.
Det hade väl blivit ett heltidsjobb att kommentera alla bilder som kommer in!

/Micke

Du fick 12 kommentarer på

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/915126.htm

... det tycker jag du kan använda som ett omdöme! Läskflaskan tycker jag var ointressant, triptyken ovan däremot alldeles utmärkt.

Om det funnes en knapp som det står "icke intressant" på, så kanske folk skulle trycka på den, vad vet jag. Hade du velat det?

Du kan troligen tolka tystnad som om folk tryckt på den knappen.

Per.

Nej, Ella... det här är ingen bild i min smak. Du har många bilder jag gillar bättre. Har någon, tror det var två, av dina bilder bland mina favoriter.

Hej Ella
Jag tycker inte det är konstigt att du fått många tittar på din bild. Många undrar säkert vad det är när dom ser den lilla tumnagelbilden.
Personligen tycker jag inte den är så intressant. För mig händer inget i bilden och jag får ingen särskild känsla. Precis som andra sagt, du har flera andra bilder som är "mer intressanta" ( det lät lite pretentiöst men du fattar)
Bilder som är mer som konstprojekt får man nog räkna med inte tilltalar massorna.

Mvh
Pa

Hej Foto Ella

De flesta bilder på Fs får ju få eller inga kommentarer, och det är ett problem som det diskuteras mycket om. Och, visst blir man besviken när man lagt ut en bild som man tycker är intressant, men som ingen uppmärksammar alls.

Jag tycker iofs att din bubbelbild är ganska fin, och hade det varit första gången en sådan bild blivit publicerad på Fs, hade nog folk varit väldigt imponerade och positiva. Tror alltså att frånvaron av kommentarer beror på att man sett liknande saker förut och att folk är lata (åtminstone är jag det).

foto-ella skrev:
Jag har lagt upp en bild i Hård kritik-poolen i hopp om att få feedback. Ville gärna veta vad andra tycker, om den är nåt att hurra för eller iaf om den är lyckad. Eller misslyckad. Såga mig om ni vill :)

Nu är det över 100 personer som tittat på bilden och INGEN tycker något alls. Har fått EN kommentar där det frågas hur jag har gjort. Inget tycke där heller. Bara att han var nyfiken på hur jag gjort. Jag är förstås glad för den kommentaren för det visar lite intresse iaf :-D

Men ändå, 1 av 105 som givit kommentar. Jag blir ärligt talat lite förvånad.

Bild:

http://www.fotosidan.se/pools/view/94/1110192.html

Vad hade du förväntat dej, de 104 som inte hade något att säga kanske inte såg någon bild i ditt kort. Den skulle kanske passa bättre i ditt
familjealbum ?
/Thomas..

Tack för alla svar!

Det är just det jag menar, att ingen av 100 tyckte den var intressant. tydligen. Och jag har inget problem med det, ville mest ha feedback på vad folk tycker så jag själv kan utveckla mig själv som fotograf och mina motiv och göra dem ännu mer intressanta. För jag är galen och fotar det mesta men oftast blir det misslyckat. Försökte med denna, som jag har tagit för flera flera månader sedan och lade upp den i hård kritik just för att få HÅRD kritik :) Vilket jag är tacksam över att jag fått! Om man nu kan kalla det hård kritik, vette tusan :)

Och ja, jag kanske borde tolkat tystnaden som att folk inte tycker den är intressant.

Och såklart har ju alla olika åsikter om vad som är meningslöst, vissa tycker blommor, andra tycker abstrakt som denna t.ex.

Tack för att ni tog er tid att svara!

Hm, familjealbumet var lite att ta i tycker jag. Alla har olika tyckten om vad som är bra och inte bra, och vad som är konst och inte konst osv... Tycker själv inte detta är nåt "familjealbum"-foto.

Ville bara veta vad som egentligen tyckte, och nu har jag ju fått svar från en del. Vilket säger mycket och som sagt ska jag försöka med bättre motiv än denna.

WFS) (Graylingman skrev:
Nej, Ella... det här är ingen bild i min smak. Du har många bilder jag gillar bättre. Har någon, tror det var två, av dina bilder bland mina favoriter.

Vad kul att du lagt två av mina bilder i dina favoriter! :) Och tack för att du tog dig tid för att svara på foruminlägget. och som sagt, smaken är som baken ;-D

ANNONS
Götaplatsens Foto