Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
130 640 digitalkameror
- Trådstartare sagan
- Start datum
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Ja, det är ju bra att återvinningsplasten kommer till nytta. Speglar den tekniska fokuseringen i sammhället,,
Kul med siffror
!
Mvh Niclas,
Kul med siffror
Mvh Niclas,
stäck
Aktiv medlem
Precis som med mobiltelefoner (fast inte i samma omfattning, än så länge) så ligger det väl gamla digitalkameror och skräpar här och där. Hur många 1-2 Megapixelkameror ligger ensamma och övergivna? Hur många gigabyte (fördelat på 8/16-MB-kort) ligger oanvänt runt om i Sverige?
sagan
Avslutat medlemskap
Det sägs ju ofta att sverige är en sån liten pluttmarknad för digitalkameror att tillverkarna knappt bryr sig om sverige.
Men 627 800 enheter är trots allt en ansenlig summa.
Låt säga att snittpriset är 2500:- (tycker jag låter rimligt) det blir en marknad värd hela 1.6 miljarder, inte att förakta
Men 627 800 enheter är trots allt en ansenlig summa.
Låt säga att snittpriset är 2500:- (tycker jag låter rimligt) det blir en marknad värd hela 1.6 miljarder, inte att förakta
stäck
Aktiv medlem
På global nivå ser man väl snarare hela Europa som en marknad. Men på något sätt bryr de sig ju om Sverige ändå. Nya kameror kommer hit samtidigt som resten av Europa, och åtminstone Nikon har ju kostat på sig en ganska stor annonskampanj (som inte bara gått i fototidningar).
Om man räknar kameror per capita är nog Sverige en av de största marknaderna.
sagan
Avslutat medlemskap
Japp, det skulle jag tro oxå.stäck skrev: