Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
300d Hos Cyberphoto Imorgon!!!
- Trådstartare copywriter
- Start datum
KGS
Aktiv medlem
Re: Det var jag som var #1
Sovit!? jag visste väl att det var nåt jag missat sen jag fick min nya kamera...
Bilderna är kanonfina!
300D skrev:
Hämtade den i onsdags vid lunch på cyberphoto. Har i stort fotat och sovit sedan dess. Jag är i stort sett kanonnöjd! Se mina första bilder på www.bostream.nu/tomas Kommentera gärna dessa.
Sovit!? jag visste väl att det var nåt jag missat sen jag fick min nya kamera...
Bilderna är kanonfina!
Linmajon
Aktiv medlem
Bilderna är trots högt iso på en del, så brusfria att man knappt tror det är sant.Alfons2 skrev:
Du har allstå inte kört "Neatimage" på dina iso 800/1600 bilder?
PS. Bilden på din dotter i "tunneln" är kanon. Färger, komposition och inte minst "modellen" är strålande!
Rent fotografiskt är bilderna i toppklass. Sällan man ser så fina album på nätet.
300D
Medlem
Alfons2 skrev:
Håller med Mats, inte minst med tanke på att samtliga bilder är tagna under en kort period!
Tomas: Ladda upp lite bilder här på FS så vi får en chans att ge lite utförligare kommentarer!
Vid kul att ni tycker om mina bilder. Jag har tidigare lagt upp ett album med bilder på min dotter som ni gärna får kommentera på:
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=10602
Jag får väl lägga in bilder från min 300D senare, men jag prioriterar fotograferandet nu.
Anders W
Aktiv medlem
Alfons2 skrev:
Anders: Jag har jämfört dina bilder. Kan inte se någon större skillnad oavsett bländare!
Gäller jämförelse fast 24mm och den nya zoomen.
Ja, bilderna på 24mm är fotograferade med Canon EF24mm F2,8 och den nya 18-55mm optiken.
sukram
Aktiv medlem
Re: Re: Det var jag som var #1
enligt ACDSEE är det iso100 på den bilden?
Alfons2 skrev:
Bilden på pojken med mössa tagen med iso 800 - mycket imponerande tekniskt resultat med tanke på iso:n!
enligt ACDSEE är det iso100 på den bilden?
PeterLj2
Aktiv medlem
http://www.acdsystems.com
Det är ett företag som gör olika "Digital Imaging" (osäker på svensk översättning) program.
ACDSee är ett visningsprogram för bilder mer eller mindre.
(Inte riktigt svar på din fråga men hittar inte vad acd står för på deras hemsida)
Det är ett företag som gör olika "Digital Imaging" (osäker på svensk översättning) program.
ACDSee är ett visningsprogram för bilder mer eller mindre.
(Inte riktigt svar på din fråga men hittar inte vad acd står för på deras hemsida)
sukram
Aktiv medlem
Alfons2 skrev:
Ursäkta, men vad betyder ACDSEE?
/Thomas
sorry att jag var lite otydlig.. men det är som skribenten ovan skrev ett bildprogram där man kan redigera VÄLDIGT enkla grejjer, det som gör programmet bra är lättheten att bläddra mellan bilder.
Men genom att ta properties på bildena kan man se vilka inställningar kameran haft när bilden togs, och enligt denna är det iso100.. det är det även om jag bara högerklickar i utforskaren på bilden och tar avancerat, även där står det iso100
sukram
Aktiv medlem
Alfons2 skrev:
exif från jack_2.jpg
ja preics, men det var inte den bilden det handlade om utan killen med mössan.
sukram
Aktiv medlem
Alfons2 skrev:
exif från jack_3 är iso 100
Ja men då är allt i sin ordning, då var det fel bild du kollade på.
abbe-l
Aktiv medlem
Dave skrev:
Hade tur idag o gick förbi expert i Vänersborg, där hade de IDAG fått in den. Så jag fick känna på den. Den har en plastig känsla men är "fet" i greppet, gott för mina stora händer.
Dave
Jag var inne på kodak på hamngatan och kände på den, lite plastig kanske men inte mycket mer än eos 300 tycker jag, men vilket stort grepp kändes lite som den gamla eos 1000F i greppet, jag med mina små händer, hur det ska fungera
Den verkar faktist vara klart prisvärd jag suktar lite efter