Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
300d Hos Cyberphoto Imorgon!!!
- Trådstartare copywriter
- Start datum
Anders W
Aktiv medlem
300d har anlänt! Här har jag lagt upp lite testbilder med 18-55mm objektivet jämnfört med 28-105mm och en fast 24mm.
http://www.anderswahlstrom.net/test/index.htm
Alla bilder är obehandlade och alla detaljer finns under de stora bilderna.
300D
Medlem
Det var jag som var #1
Har väntat länge på en digital systemkamera från Canon med bra bildkvalitet till rimligt pris. Förbokade den 20 aug. Hämtade den i onsdags vid lunch på cyberphoto. Har i stort fotat och sovit sedan dess. Jag är i stort sett kanonnöjd! Se mina första bilder på www.bostream.nu/tomas. Kommentera gärna dessa.
Har väntat länge på en digital systemkamera från Canon med bra bildkvalitet till rimligt pris. Förbokade den 20 aug. Hämtade den i onsdags vid lunch på cyberphoto. Har i stort fotat och sovit sedan dess. Jag är i stort sett kanonnöjd! Se mina första bilder på www.bostream.nu/tomas. Kommentera gärna dessa.
300D
Medlem
Re: Det var jag som var #1
Hoppsan. Det skall vara utan punkt. www.bostream.nu/tomas
300D skrev:
.Z.
Aktiv medlem
elohim skrev:
Jag var och testade 300d i en butik idag.
Jag tyckte objektivet kändes lite plastigt (B?). Vad säger ni andra som har kunnat testa det?
Plastig är bara förnamnet, dessutom glapp & dann. Diskuteras just ni på http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=14420#post141197
Däremot så tycker jag, av det lilla jag testat, att den ger ett hyfsat resultat med tanke på priset.
Larsa
Linmajon
Aktiv medlem
Re: Re: Det var jag som var #1
Wow! Riktigt, riktigt hög klass på de bilderna. Snyggt jobbat!300D skrev:
FouFoto
Aktiv medlem
Re: Det var jag som var #1
Bilden på pojken med mössa tagen med iso 800 - mycket imponerande tekniskt resultat med tanke på iso:n!
300D skrev:
Bilden på pojken med mössa tagen med iso 800 - mycket imponerande tekniskt resultat med tanke på iso:n!
300D
Medlem
Alfons2 skrev:
För att inte tala om bilden på den mörkhyade flickan!
(iso 1600!)
Det är min dotter som ofta får stå modell.
Jag är imponerad av vad kameran presterar vid högre känsligheter. Observera att bilderna på sidan är oredigerade. Jag har endast ändrat storleken. Jag har provat att reducera bruset i en ISO 1600 bild med Neatimage. Vad jag kan bedömma reduceras bruset till en nivå motsvarande en ISO 200 bild. Rena trolleriet. Och imponerande som sagt. Tidigare använde jag diafilm och Canons dyra L- zoomar med 2,8 i ljusstyrka. Det är inte lika stort behov att släpa med dessa nu.
Det enda stora negativa med kameran jag upptäckt hittills är stroboskopblixtarna som fyras av vid mörka fotograferingssituationer för att hjälpa autofokusen att hitta rätt. De kommentarer jag fått är: TA BORT DEN DÄR!!! och SKALL DU HÅLLA PÅ SÅDÄR FÅR DU GÅ NÅGON ANNANSTANS!!!. Trist. Jag fattar inte att inte Canon valt tekniken med en röd lampa som hjälper autofokusen istället.
300D
Medlem
larsaz skrev:
Plastig är bara förnamnet, dessutom glapp & dann. Diskuteras just ni på http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=14420#post141197
Däremot så tycker jag, av det lilla jag testat, att den ger ett hyfsat resultat med tanke på priset.
Larsa
De flesta Canon amatörgluggar glappar. Detta har mera att göra med den känsla man får när man håller i den. Mekaniskt brukar de hålla bra. Bilderna är det inte heller något fel på. Något jag uppmärksammat är hur vackert denna optik registrerar utanför skärpeplanet. Ex. bakgrunder vid porträttfotografering. Helt klart prisvärt!
Bengt-Arne
Aktiv medlem
Anders W skrev:
300d har anlänt! Här har jag lagt upp lite testbilder med 18-55mm objektivet jämnfört med 28-105mm och en fast 24mm.
För dessa pengar för ett objektiv tycker jag det har blivit mycket bra.
Grattis till ditt nyförvärv, hoppas du får mycket glädje av kameran.
FouFoto
Aktiv medlem
300D skrev:
Observera att bilderna på sidan är oredigerade. Jag har endast ändrat storleken. Jag har provat att reducera bruset i en ISO 1600 bild med Neatimage. Vad jag kan bedömma reduceras bruset till en nivå motsvarande en ISO 200 bild. Rena trolleriet. Och imponerande som sagt.
Du har allstå inte kört "Neatimage" på dina iso 800/1600 bilder?
PS. Bilden på din dotter i "tunneln" är kanon. Färger, komposition och inte minst "modellen" är strålande!
300D
Medlem
Alfons2 skrev:
Du har allstå inte kört "Neatimage" på dina iso 800/1600 bilder?
PS. Bilden på din dotter i "tunneln" är kanon. Färger, komposition och inte minst "modellen" är strålande!
Inte Neatimage på några av dessa bilder, nej.
Bengt-Arne
Aktiv medlem
300D skrev:
Det är min dotter som ofta får stå modell.
Jag är imponerad av vad kameran presterar vid högre känsligheter. Observera att bilderna på sidan är oredigerade. Jag har endast ändrat storleken. Jag har provat att reducera bruset i en ISO 1600 bild med Neatimage. Vad jag kan bedömma reduceras bruset till en nivå motsvarande en ISO 200 bild. Rena trolleriet. Och imponerande som sagt. Tidigare använde jag diafilm och Canons dyra L- zoomar med 2,8 i ljusstyrka. Det är inte lika stort behov att släpa med dessa nu.
Det enda stora negativa med kameran jag upptäckt hittills är stroboskopblixtarna som fyras av vid mörka fotograferingssituationer för att hjälpa autofokusen att hitta rätt. De kommentarer jag fått är: TA BORT DEN DÄR!!! och SKALL DU HÅLLA PÅ SÅDÄR FÅR DU GÅ NÅGON ANNANSTANS!!!. Trist. Jag fattar inte att inte Canon valt tekniken med en röd lampa som hjälper autofokusen istället.
Går det att koppla från den?
Normalt blir det ändå dåligt med så dåliga ljusförhållandena,så att den röda lampan tänds.
Bengt-Arne
Aktiv medlem
sjohan skrev:
Jag gjorde tabben att droppa in på expert och känna och klämma lite på kameran... Vill ha, Vill ha, Vill ha! Undrar hur man får mamma att köpa en sån till mig i julklapp..
Förslag! Städa på rummet, lägga smutstvätt i korgen, överaska med att ha lagat middag...He He !