Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

350D i fickan?

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus Wahlgren

Aktiv medlem
Kort och gott: får Canon 350D med t ex 50/1.8 plats i en ordinär rockficka?
Och hur är det med Nikon D-50? Den ser också slimmad ut.

(Vet att den inte har släppts än, men någon av fotosidans allvisa medlemmar kanske vet? :)

Svara inte att det beror på hur stora fickor rocken har. :))

Det är nog väldigt tveksamt och även om den skulle gå ner så kommer det inte bli särskilt bekvämt. Men du kan alltid gå till en butik och testa?

Nikon D50:
Dimensions (W x H x D) 133 x 102 x 76 mm

Canon 350D:
Dimensions (W x H x D) 126.5 x 94.2 x 64 mm

Pentax istDS:
Dimensions (W x H x D) 125 x 92.5 x 66 mm

Ganska lika verkar det som, vilket gör att det beror mycket på vilken glugg man hänger på.
Bygg prototyper med mjölkkartonger efter som det beror mycket på hur stor rockfickan är ;-)

En Canon EOS 350D med ett EF 50/1.8 II går ner i fickan på min gamla Fjällrävenjacka. Sätter man på adaptern för motljusskyddet så blir objektivet lite längre och då blir det en liten aning bökigare att få ner kameran i fickan. (Motljusskyddet monterar man lämpligen baklänges när man stoppar ner kameran så det påverkar inte).

PD

300D och 18-55 får jag lungt ned i fickan till min rock/täckjacka. Fler objektiv i andra fickan och en blixt i innerfickan.

ANNONS
Götaplatsens Foto