Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Absolut nödvändig pryl?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Kobsa

Aktiv medlem
Vad tror Ni om denna pryl för oss som tar många bilder och har svårt att bestämma oss för vilken bild man skall rama in? Perfekt, eller?

Klicka här!

Bilagor

• p1471b.jpg
    p1471b.jpg
    57.5 KB · Visningar: 720
Jag är sugen på en sån där också, men jag tycker dom är för små, jag vill ha minst en 17 tummare, finns det sådana ?

kent.

Jag har en chippad Xbox med en 300Gb disk i , den är kopplad ( dels ) till en 20" skärm som jag monterat på väggen så finns det ett bildspel som man snyggt kan snurra runt sina bilder i - som en tavla ...

olah46 skrev:
Jag har en chippad Xbox med en 300Gb disk i , den är kopplad ( dels ) till en 20" skärm som jag monterat på väggen så finns det ett bildspel som man snyggt kan snurra runt sina bilder i - som en tavla ...

Smart... men låter inte X-Boxarna högt ? man vill ju inte ha en pryl som står och för oväsen i onödan.

kent.

Gamla avdankade laptops kan man bygga dugliga skärmar av. Då man inte alltid sitter så nära så kan de fungera utmärkt trots låg upplösning. Men det kanske är mest för datornissarna som har tur att kunna ta avdankade laptops som kasserats på jobbet, etc.

jag har funderat rätt länge på att försöka mig på att göra några sånna där. genom min far har jag ett gäng gamla toshiba protegé(eller vad de nu hette) laptops liggande...de borde vara perfekta att använda. små tunna saker som borde gå rätt så lätt att gömma bakom en ram. det får nog bli mitt vinterprojekt tror jag.

Jo den låter allt lite grand - men med lite ventilation kan man ställa in den i ett skåp. Den är egentligen kanon som multimediamaskin - används aldrig för spel numera ens av barnen - och detta med bildspelet var en extra feature i mediaprogrammet ...

Om man nu skaffar en sådan här, vad tror ni om hållbarheten om den ska gå dagligen?

Antar att man får stänga av den på nätterna & när man inte är hemma om den ska hålla färgerna & skärpan i några år, att ha den som tavla ständigt på är nog inte så lyckat...

Kul grej annars, vill ha!

//Larsa

Vi får vällan vänta på ihoprullningsbara och utskrivbara oled skärmar. Printa en valfri storlek och fäst i en ram, sedan har man en enkel liten dator och minne samt som styr bildspelet likt de bärbara backup-diskarna. Sedan Wlan kort på det för att kunna uppdatera när man känner för det. Idag finns det ju faktiskt produkter som mer eller mindre är en kortläsare som kan visa bilden på TV och köra med bildspel. Att sätta upp en enkel skärm och lite Wlan ovanpå det är ju en baggis.

Skärmen jag länkade till har trådlös komunikation med din dator. Bilderna ligger alltså hela tiden på din dator. Enkelt, men dyyyrt just nu.

ANNONS
Götaplatsens Foto