Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Aldrig mer pop-up fönster!
- Trådstartare FouFoto
- Start datum
Trracer
Aktiv medlem
Själv så rekommenderar jag googlebar om man nu absolut måste köra IE:
http://toolbar.google.com
Fast jag har gått över helt till Firefox.
Highweiss
Aktiv medlem
Trracer skrev:
Samma här - trivs bra med Mozilla. Dock har jag problem med lite detaljer. När jag klickar på en link i ett e-mail (i Eudora) öppnas alltid två identiska fönster. Och shortcuts på desktoppen fungerar, men resulterar alltid också i ett felmeddelande från Windows... Tar gärna emot tips och lösningar om nån råkar känna till lösningar på problemen!
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Det problemet hade jag också (med Outlook). Lösningen var att registrera IE som standarläsare... ;o) Tycker IE funkar bra med SP2 för XP, men saknade att surfa med flikar. Lösningen på det heter SlimBrowserHighweiss skrev:
När jag klickar på en link i ett e-mail (i Eudora) öppnas alltid två identiska fönster. Och shortcuts på desktoppen fungerar, men resulterar alltid också i ett felmeddelande från Windows... Tar gärna emot tips och lösningar om nån råkar känna till lösningar på problemen!
Highweiss
Aktiv medlem
niklasl skrev:
En renare och torrare känsla.
:-D Jag förstår vad du menar, men ett "tort internet" låter lite kul
mazeson
Aktiv medlem
Missar en del...
Vad man riskerar att missa är länkar med s k externt material, dvs som inte tillhör den webplats där man befinner sig och som ska därmed inte öppnas i samma frameset. Det hör till god kotym att dessa öppnas i separat fönster.
Dessa länkar kan man därmed missa.
jag kör ett antal webbaserade utbildningar, där man alltid gör så, dvs öppnar externa resurser i nytt fönster.
De flesta blockarare kan man ställa in så att vissa webplatser är "godkända" och kan därmed visa popups och nya fönster.
hils/mats
Vad man riskerar att missa är länkar med s k externt material, dvs som inte tillhör den webplats där man befinner sig och som ska därmed inte öppnas i samma frameset. Det hör till god kotym att dessa öppnas i separat fönster.
jag kör ett antal webbaserade utbildningar, där man alltid gör så, dvs öppnar externa resurser i nytt fönster.
De flesta blockarare kan man ställa in så att vissa webplatser är "godkända" och kan därmed visa popups och nya fönster.
hils/mats
FouFoto
Aktiv medlem
niklasl skrev:
...jag med, och installerat Adblock extension, så att man även slipper all blippande och blinkande reklam, både giffar och flash-filer. En renare och torrare känsla.
Var hittar du "Adblock extension"?
niklasl
Aktiv medlem
Hmm... fattas visst en smiley... ;-)Highweiss skrev:
:-D Jag förstår vad du menar, men ett "tort internet" låter lite kul![]()
niklasl
Aktiv medlem
Titta här. Blockar all oönskad reklam - du får upp en lista på mediafiler på en webbsida och kan sedan välja bort det som inte önskas i fortsättningen (även på andra webbsidor). Funkar även med wildcards så att hela reklamservrar som t ex Doubleclick m fl kan filtreras bort med ett klick. Om du kör Firefox är enklaste vägen till Adblock och andra extensions att klicka på Tools och sedan Extensions.FouFoto skrev:
Var hittar du "Adblock extension"?
Millacamilla
Aktiv medlem
Safari
Eller så har man MAC och Safari där "blockera popup" finns inbyggt, så att man bara behöver välja det i menyn. Borde vara en självklarhet i alla webbrowsers tycker jag.
Eller så har man MAC och Safari där "blockera popup" finns inbyggt, så att man bara behöver välja det i menyn. Borde vara en självklarhet i alla webbrowsers tycker jag.
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Det har även Firefox. Den där extensiongrejen är för ytterligare skydd mot reklambanners på själva sidan.
Lasse H
Aktiv medlem
Trracer skrev:
Själv så rekommenderar jag googlebar om man nu absolut måste köra IE:
[/URL].
Samma här. På sin höjd en pop up i veckan slinker igenom för mig.
mvh
Johan P
Aktiv medlem
Har använt Firefox/Mozilla de senaste 2 åren - kan ärligt sagt inte förstå hur jag kunde klara mig utan fliksystemet tidigare.
Fantastisk uppfinning
Och så använder jag givetvis den inbyggda popup dödaren.
Det är dessutom bekvämt att det fungerar likadant på alla olika OS: Linux, Windows, Mac OSX.
Fantastisk uppfinning
Och så använder jag givetvis den inbyggda popup dödaren.
Det är dessutom bekvämt att det fungerar likadant på alla olika OS: Linux, Windows, Mac OSX.
niklasl
Aktiv medlem
Re: Missar en del...
Både Firefox och Mozilla kommer med inställningar för hur man vill hantera cookies, script och olika typer av fönstermanipulationer. Extensions tar det hela ännu längre - förutom Adblock har jag även Calendar installerad. Mitt valda tema är Pinball som är snyggt och tar lite plats på skärmen.
Nej, så funkar inte popup-fönster-blockeringen i Firefox eller Mozilla. Att klicka på en länk innebär ju att du vill se innehållet på den länken. Att det blir i ett nytt fönster blockeras inte (men jag högerklickar som regel och öppnar i ny tabb - super!). Det som stoppas är oombedda fönster, t ex om du surfar till Aftonbladet för att sedan upptäcka en massa minifönster med reklam för ditt och datt gömda under ditt MSIE-fönster...mazeson skrev:
Både Firefox och Mozilla kommer med inställningar för hur man vill hantera cookies, script och olika typer av fönstermanipulationer. Extensions tar det hela ännu längre - förutom Adblock har jag även Calendar installerad. Mitt valda tema är Pinball som är snyggt och tar lite plats på skärmen.
Bilagor