Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Amerikansk Canon G3:s strömadapter?
- Trådstartare blixa
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
På alla mina canon jag har eller har haft så är det samma adapter i USA som i Sverige vad jag kan förstå. De tar 100-240 volt AC in.
Det som skiljer är nätsladden. Har använt laddaren till D30, Powershot S90 och Digital Ixus i USA utan problem.
Dock har jag sett att i USA har vissa modeller, ex D30 / D60 sålts i kit utan batteri o laddare, dvs enbart kameran. Var i Hollywood förra våren och i en större fotoäffär var det så i vart fall.
Roine
På alla mina canon jag har eller har haft så är det samma adapter i USA som i Sverige vad jag kan förstå. De tar 100-240 volt AC in.
Det som skiljer är nätsladden. Har använt laddaren till D30, Powershot S90 och Digital Ixus i USA utan problem.
Dock har jag sett att i USA har vissa modeller, ex D30 / D60 sålts i kit utan batteri o laddare, dvs enbart kameran. Var i Hollywood förra våren och i en större fotoäffär var det så i vart fall.
Roine
AnnaKarin
Aktiv medlem
Det stämmer bra. Jag passade på att köpa mig en G3:a när jag var över i USA för ett par veckor sedan. Det enda man behöver köpa till är en adapter till nätsladden. Jag köpte även adaptern i USA och omräknat i svenska kronor så kostade den ca 20 kr (adaptern alltså). Lycka till!
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Varför inte skallfa en sladd på ok, det är ett sladställ, dvs inte fasta stift i min G3 adapter, utan en hona för sladdstället.
Roine
Roine
AnnaKarin
Aktiv medlem
Självklart!
G3 = 699$ (The Good Guys L.A.)
adaptern = 2,19$ (Rand McNally Store)
Lexar CF 256MB = 99$ (The Good Guys L.A.)
Och så var dollarkursen helt OK (7.80SEK), det var faktiskt den som avgjorde köpet. Det fanns G3 billigare än 699$, men inte i närheten där jag var.
/Anna-Karin
G3 = 699$ (The Good Guys L.A.)
adaptern = 2,19$ (Rand McNally Store)
Lexar CF 256MB = 99$ (The Good Guys L.A.)
Och så var dollarkursen helt OK (7.80SEK), det var faktiskt den som avgjorde köpet. Det fanns G3 billigare än 699$, men inte i närheten där jag var.
/Anna-Karin