Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Att handla i London?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lucanus

Aktiv medlem
I slutet av sommaren åker jag till London. Jag funderar på att köpa något eller några nya objektiv ev. andra fotoprylar. Är det någon som kan ge tips om en bra fotoaffär i London?
Tack på förhand
//Stanislav Snäll

I Storbritannien, precis som i Sverige, får man oftast de bästa priserna om man handlar på postorder. Det finns alltså ingen anledning att vänta tills du rent fysiskt befinner dig i landet.

Butik

...ibutiken får duoftst en chans att klämma och känna på produkterna och hjäp med att välja rätt. Hoppas att några fortsätter att handla "fysiskt" så att kamerabutikerna kan fortsätta att finnas kvar...

Kan dock inte tipsa om ngn affär men det kommer säkert någon med ra tips!

Lycka Till och ha en fin sommar!

Ja, det stämmer att man kan beställa billigt via internet. Men jag går gärna in i en butik med kunnig personal och känner på saker jag vill köpa, dessutom slipper man porto- och andra avgifter.
//Stanislav Snäll

Lucanus skrev:
Men jag går gärna in i en butik med kunnig personal och känner på saker jag vill köpa, dessutom slipper man porto- och andra avgifter.
Ja, givetvis vill man känna och titta på prylarna innan man handlar. Men det behöver man inte åka till London för.

Och jag tror nog att du hittar det mesta till bättre priser inklusive frakt på nätet än du gör i någon fysisk butik i London.

Nej, jag åker inte till London för att handla objektiv, men när jag ändå är där.............
Kan kolla om jag hittar nåt av det jag ändå SKA köpa snart.
Mina vänner sluta jämföra priser för min skull!!! Jag vill bara veta om någon vet en bra fotobutik i London!!!
//Tacksam för tips

ANNONS
Götaplatsens Foto