Annons

Automatisk sensorrengöring -"error06"

Produkter
(logga in för att koppla)

Marols

Aktiv medlem
Hej!
Var ute och fotade i helgen. När jag satte på kameran fick jag ett felmeddelande - "Fel på automatisk sensorrengöring - "error06" - kontakta Canonsupport". Jag stängde av kameran, satte på den igen och då var kameran ok igen, så uppenbarligen var det nåt tillfälligt fel.

Hade nyligen bytt objektiv när detta hände. Har en Canon eos 40D.

Men min fråga är egentligen, har någon av er varit ute för detta?

/maria

Hej!
Var ute och fotade i helgen. När jag satte på kameran fick jag ett felmeddelande - "Fel på automatisk sensorrengöring - "error06" - kontakta Canonsupport". Jag stängde av kameran, satte på den igen och då var kameran ok igen, så uppenbarligen var det nåt tillfälligt fel.

Hade nyligen bytt objektiv när detta hände. Har en Canon eos 40D.

Men min fråga är egentligen, har någon av er varit ute för detta?

/maria

Fick det meddelandet de första dagarna med min nya kamera... Hände ett par gånger på kort tid och sedan lade hela kameran av. Inget kul alls! Jag rekomenderar att lämna in den, eller gå till affären du köpte kameran, tror att garantin gäller på Error06.

Eftersom jag köpt min 3dagar tidigare bytte de ut hela huset åt mig. Hur länge har du haft din?

Fick det meddelandet de första dagarna med min nya kamera... Hände ett par gånger på kort tid och sedan lade hela kameran av. Inget kul alls! Jag rekomenderar att lämna in den, eller gå till affären du köpte kameran, tror att garantin gäller på Error06.

Eftersom jag köpt min 3dagar tidigare bytte de ut hela huset åt mig. Hur länge har du haft din?

Jag köpte min kamera 2008 i New York, och det är väl världsgaranti på den men bara ett år väl...???
Får nog börja undersöka saken, attans....Får ringa Canonsupporten och höra vad de säger!
Tusen tack för ditt svar!

/maria

Är den köpt i New York får du reklamera den i Nordamerika. Större än så är inte en värld i Canons världsgarantis ögon.
Det är risken man får ta, gentemot fördelen med lägre inköpspris.

Är den köpt i New York får du reklamera den i Nordamerika. Större än så är inte en värld i Canons världsgarantis ögon.
Det är risken man får ta, gentemot fördelen med lägre inköpspris.

Jo, så är det ju...det är ju risken man tar. Garantiåret har ju dessutom passerats med råge, så det är ju inte ens aktuellt för min del!

ANNONS
Götaplatsens Foto