Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
autostart i Lightroom, ta bort
- Trådstartare Joja
- Start datum
klabbarpan
Aktiv medlem
Gick in i inställningarna i Lightroom och bockade ur att den ska starta upp så fort den känner av bilder.
Andreas Lestander
Aktiv medlem
skriv "msconfig" i "Kör", välj autostart-fliken och bocka bort rutan för lightroom. Bör åtgärda ditt problem med att programmet startar när datorn gör det.
/Andreas
/Andreas
iSolen.se
Guest
BulletBreath skrev:
skriv "msconfig" i "Kör", välj autostart-fliken och bocka bort rutan för lightroom. Bör åtgärda ditt problem med att programmet startar när datorn gör det.
/Andreas
Det ska inte behövas. Sist jag gjorde något liknande gav datorn en varning varje gång man startar om.
klabbarpan
Aktiv medlem
Ska kolla hemma ikväll.Joja skrev:
Stefan, Var hitta du de inställningarna?
klabbarpan
Aktiv medlem
Gå in på Edit i menyraden och välj preferences. Under fliken Import kryssade jag ur "Show import dialog when a memory card is detected".
Nu hade jag inga problem med autostart vad jag kan minnas, kanske var det så att jag valde bort det under installationen. Jag hittar ingen inställning för detta i programmet, tycker att du ska prova tipset från Andreas, notera bara vad du har gjort...
För övrigt så tycker jag nog bättre om Jalbum, gratis att tanka hem.
Nu hade jag inga problem med autostart vad jag kan minnas, kanske var det så att jag valde bort det under installationen. Jag hittar ingen inställning för detta i programmet, tycker att du ska prova tipset från Andreas, notera bara vad du har gjort...
AFJ
Aktiv medlem
klabbarpan skrev:
??
JAlbum är väl inget alternativ till Lightroom?
Visst är JAlbum kanonbra och bättre än Lightrooms web publicering men det är ju liksom lite svårt att konvertera RAW-filer i JAlbum...
Jag använder båda, men till helt olika saker.
Mvh
Anders
klabbarpan
Aktiv medlem
Nej, du har säkert rätt, jag använder dem för att skapa album. Det var vad jag tänkte på.AFJ skrev:
??
JAlbum är väl inget alternativ till Lightroom?
AFJ
Aktiv medlem
klabbarpan skrev:
Nej, du har säkert rätt, jag använder dem för att skapa album. Det var vad jag tänkte på.
OK, om det är webbalbum du skall skapa tycker jag nog JAlbum är ett bättre val än LR, i vart fall billigare!
Mvh
Anders