Annons

Både svensk och engelsk CS2, hur?

Produkter
(logga in för att koppla)

JanOlofHärnström

Aktiv medlem
Jag har installerat CS2 på svenska och var tvungen att avinstallera tidigare engelsk version.

För att hänga med på utländska siter vill jag ha bägge versionerna installerade.
Hur löser jag det?

Installera i två olika mappar borde väl räcka.

Normalt hamnar det ju i C:program/adobe/photoshopcs2.

Ligger det då redan ett program där så måste det ju bort.

Testa bara att välja en annan katalog vid installationen så fungerar det nog.

T.ex. C:/program/adobe/engelsk/photoshopcs2.

Mappen "program" heter "programfiles" om du har engelskt operativsystem.

OK

Installeringsprogrammet missade något där för det meddelade att den gamla versionen (eng) skulle sparas i en annan katalog. Den sparades också men tydligen installerades aldrig den svenska konstigt nog. Jag tog då bort den gamla.
Jag får pröva att installera den engelska igen i en ny katalog.
(Det var knivigt att försöka tänka på svenska helt plötsligt.)
Tack för tipset.

Det är så enkelt som att installera i en annan katalog, jag har för närvarande fyra olika installationer av Photoshop liggande på min dator.

/Daniel

dano skrev:
Det är så enkelt som att installera i en annan katalog

Hej igen!

Jag måste fråga för säkerhet skull, jag är inte säker på hur en katalog definieras.
Räcker det med att skapa eller välja en annan mapp under C:\Program än C:\Program\Adobe\Photoshop Elements 3.0 eller vad installtionsguiden nu föreslår?
Hur högt upp i mapphierarkin måste jag gå?
C:\Program\Adobe\"Annan mapp"?
C:\Program\"Annan mapp"?
C:\"Annan mapp"?

Mvh.
Lasse C

En mapp är en mapp skulle man kunna säga.

Alltså du kan gå både upp eller ner bara du inte lägger det i exakt samma mapp som tidigare.

Jag skulle gå upp till C:/program/adobe och sedan skapa en ny mapp som heter t.ex. elements_svensk eller liknande.

Det kan du visserligen göra direkt vid installationen för den delen.

Bara inte det hamnar i samma mapp som den första installationen eller därunder är det ok. Så ditt alternativ 1 funkar bra.

/Fredrik

ANNONS