Annons

Backup-program

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars S

Aktiv medlem
Har någon ett tips om ett enkelt och bra backup-program?
Har en Win 7 PC, använder externa HDar via USB 3 för lagring och backup, och en intern för backup.
Vill kunna enkelt välja vilka mappar och filer som ska tas med på externa diskar och på C-disken, och till vilken HD de ska. Har använt GK backup, gör precis vad jag behöver och inget mer, men har på senare tid haft problem med programmet.
Tacksam för tips!
 

cls

Aktiv medlem
Har någon ett tips om ett enkelt och bra backup-program?
Har en Win 7 PC, använder externa HDar via USB 3 för lagring och backup, och en intern för backup.
Vill kunna enkelt välja vilka mappar och filer som ska tas med på externa diskar och på C-disken, och till vilken HD de ska. Har använt GK backup, gör precis vad jag behöver och inget mer, men har på senare tid haft problem med programmet.
Tacksam för tips!
Jag är långt från allvetande om backupprogram men tänkte i alla fall tipsa om Cobian backup som jag använder själv. Jag tycker att det är lättanvänt, det kan göra allt jag behöver (och säkert mycket mer), och så är det gratis. Jag har hittills inte sett nån orsak att ersätta det.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Synctoy

Har någon ett tips om ett enkelt och bra backup-program?
Har en Win 7 PC, använder externa HDar via USB 3 för lagring och backup, och en intern för backup.
Vill kunna enkelt välja vilka mappar och filer som ska tas med på externa diskar och på C-disken, och till vilken HD de ska. Har använt GK backup, gör precis vad jag behöver och inget mer, men har på senare tid haft problem med programmet.
Tacksam för tips!
Synctoy är mycket bra och beprövat och har det du eftersöker + lite till.
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15155
 

Nebrer

Aktiv medlem
Dropbox. Jag använder Dropbox där jag har 50 GB gratis. Synkningen är automatisk samt du kan komma åt filerna från annan dator eller tom din smartphone.

Att du sen har din backup på en molntjänst är ju bara bra om det skulle uppstå en brand hemma.

Rickard
 

Mashavet

Aktiv medlem
SyncBack Free
Annars tycker jag nog faktiskt att DropBox eller liknande molntjänst skulle vara den perfekta lösningen, iaf när jag inte är till sjöss och kopplar upp mig mobilt.
 

TTgH

Aktiv medlem
SyncBack
Köpte en betalversion - inte för att jag behövde de extra funktionerna, utan för att jag gillade programmet och ville ge utvecklarna en slant.
 

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Flickr?

Vad tror ni om att använda Flickr som backup? Nu får man ju 1 TB gratis. För mig tillräckligt för de viktigaste bilderna. Dessutom kommer man åt dom överallt ifrån och kan köra bildspel direkt...
 

Lars S

Aktiv medlem
Tackar för tipsen!
Håller just på att testa SyncbackFree, verkar bra. Har de funktioner jag behöver, plus en massa annat.
Det behövdes lite testande under en halv dag innan jag lyckades skapa mina "profiles" eller backup-jobb; kanske mest för att jag kastade mig in i programmet utan att läsa manualen först ...
 
ANNONS