Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Band vid övertoningar i cs4

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin W

Aktiv medlem
God kväll!

Jag har sedan jag uppdaterade till cs4 börjat uppleva problem med band i övertoningar i photoshop. Märkte detta fenomen första gången då jag grejade med vinjett till en bild. Jag har inget minne av att jag upplevt detta med tidigare versioner av photoshop. Någon mer som har märkt av detta eller vet om det går att ordna?

Skickar med en bild på det hela.

//Martin

Bilagor

• band.jpg
    band.jpg
    20.2 KB · Visningar: 198
God kväll!

Jag har sedan jag uppdaterade till cs4 börjat uppleva problem med band i övertoningar i photoshop. Märkte detta fenomen första gången då jag grejade med vinjett till en bild. Jag har inget minne av att jag upplevt detta med tidigare versioner av photoshop. Någon mer som har märkt av detta eller vet om det går att ordna?

Skickar med en bild på det hela.

//Martin
Bandningar uppstår mer eller mindre alltid beroende på hur brant toningen är och hur många färger som ingår. Det lär även se värre ut än det är om man har en okalibrerad skärm. Ett sätt att trolla bort dem är att lägga på en gnutta brus.

Tack för svaren!

Jag provade era tipps och det hjälpte lite gran.

Jag tycker dock fortfarande att det blir väldigt mycket ringar jämfört med vad det varit i tidigare versioner av ps.

Något som med viss framgång funkade för vingetter var att göra flera kopior av vingetten, var och en med låg opacitet, och sedan förskjuta alla lager slumpvis några pixlar.

ANNONS
Götaplatsens Foto