Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

batterigrepp..

Produkter
(logga in för att koppla)

.di

Aktiv medlem
hm.. blev inte så klok då jag kollade in på scandinavianphoto.se nyss och såg att batterigreppet till 20D kostade 1 595,00 kr.. medans greppet till 300D ligger på 2 795,00 kr..

har jag missat nåt..??

.di skrev:
hm.. blev inte så klok då jag kollade in på scandinavianphoto.se nyss och såg att batterigreppet till 20D kostade 1 595,00 kr.. medans greppet till 300D ligger på 2 795,00 kr..

har jag missat nåt..??

Båda är överprisatta för att ta igen på gungorna det som förloras på karusellerna.

.di skrev:

har jag missat nåt..??

Greppet till 300D finns billigare, bland annat hos www.zebramedia.biz

Och det är UNDERBART på kameran, blir en helt underbar känsla!

/Jocce

markusd skrev:
Vad köpte ni för batterier när ni köpte greppet?

Jag kör fortfarande bara med ett (original som medföljde kameran), man behöver inte ha 2 batterier i!

Jag köpte greppet pga att kunna hålla skönare i kameran, inte för batteri tiden!

/Jocce

Nån mer än jag som haft problem med att dessa batterier fastnar i batterifacket? Provköpte ett och skulle vilja köpa fler för prestandan är det inget fel på men jag är trött på att peta ur batteriet med valfritt vasst föremål varje gång det ska laddas. Så har jag haft otur eller har nån av er oxå märkt detta?

Charlie_K skrev:
Nån mer än jag som haft problem med att dessa batterier fastnar i batterifacket? Provköpte ett och skulle vilja köpa fler för prestandan är det inget fel på men jag är trött på att peta ur batteriet med valfritt vasst föremål varje gång det ska laddas. Så har jag haft otur eller har nån av er oxå märkt detta?

Menar du pirat eller original?

Inga problem med mitt original, varken i kameran eller greppet!

Polarn har både original och pirat (från zebramedia) och han har inte haft nått problem vad jag vet om!

/Jocce

Orginalbatterierna funkar prima men är ju lite dyra. Det som inte passar riktigt e pirat, köpt på zebramedia som Kims men den billigare versionen för 169:- tror jag det var...

nä.. har ingen nytta av de egenskaper den tillför.. tycker att det är lättare att foto vertikal utan greppet.. samt.. jag har ganska små händer.. så jag har typ inte samma problem som ni med stora händer har.. =) kameran passa mig perfekt utan greppet..

ANNONS
Götaplatsens Foto