Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bildkommentarer
- Trådstartare fak7ory
- Start datum
mannbro
Aktiv medlem
fak7ory skrev:
besvarar er båda att två kommentarer från mig är en stor andel i förhållande till hur många jag kollat på.
Fast det är ju helt ointressant hur många du kollat på, det jag reagerade på var att du var väldigt villig att få kommentarer - så villig att du var beredd att klaga på ett forum över brist på kommentarer - men tydligen i princip ovillig att själv bidra till att hjälpa andra. Ut och kommentera och visa att du är villig att ge och inte bara ta så ska du se att du får fler kommentarer själv också.
PS. Jag ligger nog inte på plus jag heller för tillfället, kommenterar i perioder och fotar i andra, men jag klagar inte på antalet kommentarer och jag försöker i alla fall att bidra med kommentarer så mycket jag kan och orkar.
StefanN
Aktiv medlem
Jag börjar sakta komma i balans nu med 137 givna kommentarer och 104 mottagna. Övervikten på givna var riktigt stor ett tag men jag upplevde (och upplever) i stort samma sak som trådskaparen. Jag gör dock tolkningen att mina bilder inte väcker tillräckligt med intresse.
Ett tag nöjde jag mig med att kommentera friskt ända, men när man hamnar i ett vakuum känns det inte lika kul. Vet inte om så många bryr sig om mina kommentarer heller. Lite väl fatalistiskt kanske...
Ett tag nöjde jag mig med att kommentera friskt ända, men när man hamnar i ett vakuum känns det inte lika kul. Vet inte om så många bryr sig om mina kommentarer heller. Lite väl fatalistiskt kanske...
Tomasz
Aktiv medlem
~1500 givna och 300 mottagna. Det går upp och ner, nu har jag inte kommenterat sedan början av december, och det märks på både antal tittar och kommentarer.
Visst kan det vara frustrerande ibland när man inte får respons på en bild som man verkligen vill veta vad folk tycker om. Men en sak har jag lärt mig här på FS: Det hjälper inte att klaga.
Visst kan det vara frustrerande ibland när man inte får respons på en bild som man verkligen vill veta vad folk tycker om. Men en sak har jag lärt mig här på FS: Det hjälper inte att klaga.
danneman
Aktiv medlem
Jimpawa skrev:
Varför ska man kommentera bilder hoss någon som själv inte är berädd att kommentera? hmm.
Instämmer!
Saknar den tidigare visningen på var och ens profilsida där man kunde se hur många kommentarer de fått resp. givit!
Det finns så oerhört många bilder att kommentera här och jag ger mycket hellre feedback till sådana som själva är generösa med kommentarer och kan tänkas ge motkommentarer!
Thomas Olinger
Aktiv medlem
Jag kommenterar bilder som jag tycker är intressanta. Får jag kommentarer brukar jag försöka att titta in hos den fotografen och kommentera några av dennes bilder.
Jag håller med om att det är lite magstarkt att klaga i så där och sedan några inlägg senare skriva att man själv bara skrivt 2 men fått 90 MEN tittat på många bilder - fast det var ju just det som var problemet, eller? Jag vet inte, men jag tycker att det är lite dålig stil liksom.
I alla fall så kan jag också tycka att det är tråkigt att det är många bilder som många tittar på men inte alls kommenterar. Det är lite tåkigt.
Jag håller med om att det är lite magstarkt att klaga i så där och sedan några inlägg senare skriva att man själv bara skrivt 2 men fått 90 MEN tittat på många bilder - fast det var ju just det som var problemet, eller? Jag vet inte, men jag tycker att det är lite dålig stil liksom.
I alla fall så kan jag också tycka att det är tråkigt att det är många bilder som många tittar på men inte alls kommenterar. Det är lite tåkigt.
Artificiell
Aktiv medlem
Ola, du innehar med all sannolikhet ett inofficiellt rekord med endast två (!) givna kommentarer sedan 2002. Ganska svårslaget kan man gissa. Att under denna omständighet beklaga sig över bristen på mottagna kommentarer ter sig minst sagt blåögt och världsfrånvänt.
U
U
matnyttige
Aktiv medlem
"Det är saligare att ge än att få" var det någon vis man som sa. "Så som man själv vill behandlad ska man behandla andra". Din klagan känns alltså lite skrattretande.
Bluesman
Aktiv medlem
Att kommentera bilder handlar väl om två-tre huvudsakliga faktorer:
a) bilden ska vara intressant (eller sticka ut som riktigt dålig
)
b) man ska ha tid "över" att skriva en bra/läsvärd kommentar och
c) man måste vara "på kommentarhumör" - dvs vilja sätta sej in bilden och faktiskt tolka/förstå/se och sedan tänka + skriva.
Hur ofta sammanfaller dessa tre? Och hur stor är risken att jag missar en bra bild p g a det stora genomflödet på FS? 10 sidor med kritikbilder per dygn är inget ovanligt.
Omvänt: Hur stor är risken att andra missar just MIN bästa bild, eller inte har tid eller lust...eller kanske inte finner den intressant nog?
De som kommenterar mycket avsätter rätt mycket tid för detta. Känns rätt sjysst då att faktiskt gå in på deras bilder (eller gästbok) och skriva en rad själv, eller hur?
Förhållandet 90 vs 2 känns lite klent som underlag för gnäll då. Kan jag tycka.
a) bilden ska vara intressant (eller sticka ut som riktigt dålig
b) man ska ha tid "över" att skriva en bra/läsvärd kommentar och
c) man måste vara "på kommentarhumör" - dvs vilja sätta sej in bilden och faktiskt tolka/förstå/se och sedan tänka + skriva.
Hur ofta sammanfaller dessa tre? Och hur stor är risken att jag missar en bra bild p g a det stora genomflödet på FS? 10 sidor med kritikbilder per dygn är inget ovanligt.
Omvänt: Hur stor är risken att andra missar just MIN bästa bild, eller inte har tid eller lust...eller kanske inte finner den intressant nog?
De som kommenterar mycket avsätter rätt mycket tid för detta. Känns rätt sjysst då att faktiskt gå in på deras bilder (eller gästbok) och skriva en rad själv, eller hur?
Förhållandet 90 vs 2 känns lite klent som underlag för gnäll då. Kan jag tycka.
Vandraren
Aktiv medlem
En liten fundering:
Om varje bild jag laddar upp i kritikpool får 100 visningar och hälften kommenterar så får jag 50 kommentarer per bild.
Om jag då lägger ut 1 bild/dag för kritik måste jag själv kommentera 50 bilder/dag för att upprätthålla balans.
Det är nog tur att inte alla kommenterar...
Jag är glad om jag får 2-3 kommentarer per 100 visningar. Tror att det är rätt naturligt att man har färre givna än mottagna kommetarer efter ett tag här på FS.
/Hasse - 80-tal givna, 150-tal mottagna.
Om varje bild jag laddar upp i kritikpool får 100 visningar och hälften kommenterar så får jag 50 kommentarer per bild.
Om jag då lägger ut 1 bild/dag för kritik måste jag själv kommentera 50 bilder/dag för att upprätthålla balans.
Det är nog tur att inte alla kommenterar...
Jag är glad om jag får 2-3 kommentarer per 100 visningar. Tror att det är rätt naturligt att man har färre givna än mottagna kommetarer efter ett tag här på FS.
/Hasse - 80-tal givna, 150-tal mottagna.
matnyttige
Aktiv medlem
En sådan stor kvot (50% kommentarer på visningarna) tror jag ingen kommer upp i.Vandraren skrev:
En liten fundering:
Arne S
Aktiv medlem
matnyttige skrev:
En sådan stor kvot (50% kommentarer på visningarna) tror jag ingen kommer upp i.
Nej, och det kanske är tur...
En snabb koll på bilder, kommentarer mm ger följande ungefärliga resultat:
Det finns idag ca 532000 bilder på FS. Av dessa har 550-600 st mer än 50 kommentarer, ca 1 promille blir de, va´? Hur dessa kommentarer står i förhållande till antal visningar på respektive bild vet jag inte. Däremot visar statistiken att det finns 1 773 186 kommentarer totalt vilket ger ca 3 kommentarer/bild i genomsnitt.
Flest kommentarer, 245 st, har http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/479647.htm?set=lp, på 7362 visningar.
Mest visade bilden på FS idag är
denna . Den har 25802 visningar...och 10 kommentarer...tur att inte den har 50% kommentarer!
Detta kanske inte tillför debatten något i sig, se de mer som en reflektion/kuriosa från mig.
Senast ändrad:
Vandraren
Aktiv medlem
matnyttige skrev:
En sådan stor kvot (50% kommentarer på visningarna) tror jag ingen kommer upp i.
Nej, det tror inte jag heller.
Jag ville bara göra ett exempel...
Arne S visade vad jag ville ha sagt på ett bättre sätt kanske.
/Hasse