Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billig diafilm i Malmö?

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto-Gabbe

Aktiv medlem
Jag har i stort sett inte använt dia på två år och min favoritaffär Foto & Elektronik har lagt ner.
Har en kompis från Eslöv som brukar köra hit för att handla bl.a. diafilm då och då (en resa på ca. 12 mil) som undrade var man kan köpa dia billigt.
Någon i Malmö som vet en ersättare till Foto & Elektronik?

Jag brukar i "nödfall" köpa film på yfo (ö. förstadsgatan) eller Japan foto (s. förstadsgatan). Men det lönar sig att beställa. Särskilt om man dessutom måste köra från Eslöv.

dJb skrev:
Jag brukar i "nödfall" köpa film på yfo (ö. förstadsgatan) eller Japan foto (s. förstadsgatan). Men det lönar sig att beställa. Särskilt om man dessutom måste köra från Eslöv.

Jag har inte beställt film förr.
Har du något intressant ställe som du rekommenderar?
Troligtvis handlar det om Fuji's dia, men även andra märken kan vara av intresse.

Tack, Jeppe.

Trodde det fanns "hemligare" ställen än de vanliga webbutikerna. Den butiken som stängde i Malmö var mer riktad åt folk som jobbade med fotografering och var trevliga att tas med. De var även kunniga och hade så gott som alltid förbrukningsvarorna på hyllan.
Tror nog att han försökte kombinera sina inköp med andra intressen annars blir det dyrt med de bensinpriserna som är nu.

<Edit> Det var 6 mil enkel resa, men dock... </Edit>

billig film

Hej

jag gick över till dia-dilm helt och hållet och fann att billigaste filmen får man från Tyskland, ungefär halva priset mot vad den kostar i Sverige på postorder från någon av tidigare nämnda butiker.

Jag beställde från www.technikdirekt.de och sortimentet är dessutom mycket större och man behöver inte köpa en massa 10-pack för att få ner priset, kommer att beställa därifrån igen eller någon annan välrennomerad tysk fotohandlare. Dessutom får man paketet hemkört med budbil, tror det var DHL som levererade mitt paket.

Det enda MEN som var beredd på är att banken tar ut en avgift i procent på det belopp du handlar för och ditt kreditkortsföretag en fast avgift. Själv beställde jag 16 rullar film en blandat kompott och 500 dia-ramar s.k. DSR-ramar från Hama kan rekommederas och alltihop vill jag minnas kostade ca 900 kr.

Ramarna prisskillnad betalade frakten helt och hållet, istället för 70 öre/st kostade de 40 öre/st.

hoppas ingen tycker jag kom utanför ämnet

Mikael Öhman

ANNONS
Götaplatsens Foto