Annons

Bilnummer 001 till 999

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomas M

Aktiv medlem
Hej Hade en bilnummerlek för många år sedan .
Samla nummer från 1 till 999.

Kom till 015 tror jag innan jag gav upp.

Vem blir först med 001?

Lycka till!!
 

OscarM

Aktiv medlem
det kallas väl för platespotting att leta nummer i ordning. själv är jag på 031 för tillfället.
 

David G

Aktiv medlem
Kan inte nån åka och plåta en röd bmw (1802?) som finns nånstans vid norrlandskusten, reg-nummret är BMW029, den har jag åk med när jag var liten.
 

Flahultarn

Aktiv medlem
Ge er inte in i det här elendet.

Ni kommer att förbanna den som tipsade om fenomenet. Lyckades själv ta mig ur beroendet så småningom. Jag bara varnar i all välmening... ;-)
 

andreascarnesten

Aktiv medlem
158... någonstans finns den! Det är en skon känsla när man hittar ett nummer man letat efter länge.

Håller med om att det blir ett beroende, men det är en "kul" sysselsättning när man är ute och går eller åker långt i bil.
 

Gården

Aktiv medlem
Ja herre jösses.

Jag har en bror som har samlat bilnummer över 10 år nu. Han har inte alls så många kvar nu.

När han sitter på passagerarsidan när vi åker upp till Dalarna från Stockholm, då kan man helt plötsligt få höra ett YEES ! Då vet man att ett nummer till har fångats.
 

Joonta

Medlem
Ja herre jösses.

Jag har en bror som har samlat bilnummer över 10 år nu. Han har inte alls så många kvar nu.

När han sitter på passagerarsidan när vi åker upp till Dalarna från Stockholm, då kan man helt plötsligt få höra ett YEES ! Då vet man att ett nummer till har fångats.

Haha, exakt så brukar de låta i vår bil också, både från förare och passagerare ibland, dock inte samtidigt kanske =)
 

Joonta

Medlem
Betydligt lättare ja, fast å andra sidan skulle man ju få jobba arslet av sig i början bland alla nummer. Jobbigt att hålla reda på vad som saknas sen också =)
 
ANNONS