Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt och batteri till D3100

Produkter
(logga in för att koppla)

tuggab

Ny medlem
Hej alla fotografer!
Jag skulle behöva en bra och billig blixt till min D3100.
Helst under 2000:- eller finns det inga bra för den pengen?
Är begagnade blixtar något?
Till min kamera vill jag även ha ett extrabatteri men hittar ingen affär som säljer en-el14
Skulle vara jätte schyst om ni orkar svara på mina frågor!

//Axel
 
Hej alla fotografer!
Jag skulle behöva en bra och billig blixt till min D3100.
Helst under 2000:- eller finns det inga bra för den pengen?
Är begagnade blixtar något?
Till min kamera vill jag även ha ett extrabatteri men hittar ingen affär som säljer en-el14
Skulle vara jätte schyst om ni orkar svara på mina frågor!

//Axel

Antingen så kan du köpa en Nikon sb-600. En ganska gammal modell men den funkar och den är inte så dyr.
http://ehandel.blocket.se/Nikon_SpeedLight_SB-600_1110603.htm?q=nikon+sb-600&o=1&cg=0

Om du vill ha en finare modell så kan jag rekommendera Nikon sb-700. Modellen lanserades för några månader sedan, så det är splitter ny teknik! Dessutom då kostar den bara ca 600 kronor mer än den 6 år gamla sb-600 som jag nämnde innan.
http://ehandel.blocket.se/Nikon_SpeedLight_SB-700_2423143.htm?q=nikon+sb-700&o=1&cg=0

Köp sb-700 om det finns pengar till det. snåla inte in på 600 kr om du ABSOLUT inte behöver det. Det kommer du att ångra i sådana fall...

Här kan du köpa ett en-el 14 till din D3100.

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=11181036

Om du har några fler frågor så är det bara att kasta ut dem så kan jag eller någon annan här på sidan svara åt dig!
 
I Amerikanska webshopar finns sb700 för endast 274$ utan frakt.
Är detta något att satsa på eller är det bäst att köpa i Sverige?
 
I Amerikanska webshopar finns sb700 för endast 274$ utan frakt.
Är detta något att satsa på eller är det bäst att köpa i Sverige?

pris*SEB avistakurs*valutaväxlingspåslag*moms

274*6,57*1,015*1,25=~2284 SEK

Sedan tillkommer frakt och eventuellt tull (har inte koll på om det är någon tullsats) samt någon administrationsavgift. Du får betala moms på frakten också. Ny i Sverige kostar den ~2800:-. Känns rätt tveksamt tycker jag.
 
I Amerikanska webshopar finns sb700 för endast 274$ utan frakt.
Är detta något att satsa på eller är det bäst att köpa i Sverige?

Det beror på...
Beroende på om ditt paket fastnar i tullen eller inte.
"lyckas" man slinka igenom tullen kan det kanske vara värt det.
Annars blir det 25%moms+10%tull+hanterings/Administrations kostnad (~100:)
 
Skulle tro att du kommer långt med en Sigma 530 Super också, verkar lite modernare än SB600 men inte lika vass som SB700, är i princip samma blixt som Sigmas nya 610 men med lite lägre ledtal.. Finns från 1800kr eller (180 EUR från cameranu) plus frakt.
 
ANNONS