Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt till Sony?

Produkter
(logga in för att koppla)

mstrandberg

Ny medlem
Har precis införskaffat mig en Sony a100 med 18-200 objektiv och tänkte skaffa mig en blixt till den.
Har av en kompis blivit erbjuden en Sunpak PZ40X samt ett Sigma 100-300 1:4,5 - 6.7 DL objektiv för 2500:-. Kan det vara ett bra köp?
Är främst ute efter blixten men extra objektiv kan ju också vara bra att ha.

Har även kikat på Sony´s egen blixt H56 men den är ju lite dyrare. Men det kanske är värt dom extra kulorna. Vad tror ni?

Tack på förhand
Martin

Det objektivet har jag haft och det är inget jag hade betalt mer än några få hundralappar för!

Men nu var det blixten som var det viktiga och den blixten verkar inte kosta mer än 1400 kr ny på cyberphoto.

Det priset verkar inte vara rimligt över huvud taget.

Att kolla på Sigma EF-500 Super vore kanske en bättre idé. Jag kollade själv på den när jag var ute efter en blixt. Anledningen till att jag inte valde den var att den var väldigt plastig och betydligt större än Canons 430ex (dock klart kraftigare)

Tack för det snabba svaret.
Då låter det mindre intresssant. Ska låna grejerna av honom och testa dock. Kanske kan få ner priset en hel del om den är så billig ny.

Finns det någon annan blixt som någon kan rekomendera också? Kan tänka mig att betala upp till ca 3500:- kanske lite mer om det ger mycket bättre grejer.

/Martin

du bör kika på sigmas 500 serie till alphan ...

alternativt kolla efter sonys 36 på B&H ... om du vill köpa från usa.

ANNONS
Götaplatsens Foto