Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
bra skrivare?
- Trådstartare annizz
- Start datum
Lennie
Aktiv medlem
Canons Pixma 5200 är en helt okej skrivare men den har inte pigmenterat bläck varpå åldersbeständigheten inte är perfekt, särskilt om du väljer andra medier än canons egna.
Vill du ha en skrivare som använder sig av pigmenterat bläck blir de tyvärr lite dyrare och finns så vitt jag vet bara i storlekar från A3 och uppåt, självklart kan man göra mindre bilder på dem. Exempel på sådana skrivare är Epson R1800 och Epson R2400.
Vill du ha en skrivare som använder sig av pigmenterat bläck blir de tyvärr lite dyrare och finns så vitt jag vet bara i storlekar från A3 och uppåt, självklart kan man göra mindre bilder på dem. Exempel på sådana skrivare är Epson R1800 och Epson R2400.
MWPhoto
Aktiv medlem
Eller 4200. Mindre onodiga finesser och 2, 3 hundra billigare.Curt L skrev:
Jag kan varmt rekommendera Canon Pixma ip5200. Kan köpas för ca 1300:-
mabzor
Aktiv medlem
Jag han precis få tag på en pixma IP4000R och den är jag grymt nöjd med.
Dels så kan jag skriva ut hur mycket som hellst i stort sett utan att det kostar mig multum med färgpatroner då jag beställer pirat från tyskland till ett pris på ca: 25:-/patron och då köper jag en uppsättning av ca 10 patroner av varje färg (5st)
Varför den inte tillverkas längre har jag egentligen inget bra svar på men jag förmodar att det var till viss del att pirat patronerna passade till den.
Köper du en Pixma ip4200 så har jag för mig att patronerna endast går att köpa orginal vilket kostar en del i längden. rätta mig om jag har fel.
Hittar du den ute till salu så rekomenderar jag den varmt.
Dels så kan jag skriva ut hur mycket som hellst i stort sett utan att det kostar mig multum med färgpatroner då jag beställer pirat från tyskland till ett pris på ca: 25:-/patron och då köper jag en uppsättning av ca 10 patroner av varje färg (5st)
Varför den inte tillverkas längre har jag egentligen inget bra svar på men jag förmodar att det var till viss del att pirat patronerna passade till den.
Köper du en Pixma ip4200 så har jag för mig att patronerna endast går att köpa orginal vilket kostar en del i längden. rätta mig om jag har fel.
Hittar du den ute till salu så rekomenderar jag den varmt.
mabzor
Aktiv medlem
sanders skrev:
hur beställer du ifrån tyskland? eller rättare sagt "vart"?
mvh
stefan
http://www.jaydisc-media.de/english/
Där har du sidan vi brukar beställa ifrån.
leveransen brukar ligga på 1 vecka ungefär och det har funkat kanon med beställningarna och inga fel leveranser så länge som vi har beställt.
mabzor
Aktiv medlem
sanders skrev:
grymt! Tackar för länken, kommer att spara en massa kronor
mvh
stefan
Det kan jag lova dig..
Vad du än gör så beställ ingen refil spruta.
Det gjorde jag med tanke på att jag skulle spara ännu mer pengar men det blev tvärtom.
Patronen fylldes aldrig och färgen läckte ut både från filtret och ovansidan.
Det slutade med att jag såg ut som en mördare efter att ha kladdat med den röda färgen på fingrarna och tur var att mitt oljade ek golv som jag hade i den förra lägenheten var lite rödaktig.
Så köp patroner så slipper du allt krabb!