Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bra skrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

annizz

Aktiv medlem
Vilken tycker ni är den bästa skrivaren för att skriva ut bilder med? Den ska inte kosta skjortan heller...

Canons Pixma 5200 är en helt okej skrivare men den har inte pigmenterat bläck varpå åldersbeständigheten inte är perfekt, särskilt om du väljer andra medier än canons egna.

Vill du ha en skrivare som använder sig av pigmenterat bläck blir de tyvärr lite dyrare och finns så vitt jag vet bara i storlekar från A3 och uppåt, självklart kan man göra mindre bilder på dem. Exempel på sådana skrivare är Epson R1800 och Epson R2400.

Jag han precis få tag på en pixma IP4000R och den är jag grymt nöjd med.

Dels så kan jag skriva ut hur mycket som hellst i stort sett utan att det kostar mig multum med färgpatroner då jag beställer pirat från tyskland till ett pris på ca: 25:-/patron och då köper jag en uppsättning av ca 10 patroner av varje färg (5st)

Varför den inte tillverkas längre har jag egentligen inget bra svar på men jag förmodar att det var till viss del att pirat patronerna passade till den.

Köper du en Pixma ip4200 så har jag för mig att patronerna endast går att köpa orginal vilket kostar en del i längden. rätta mig om jag har fel.

Hittar du den ute till salu så rekomenderar jag den varmt.

sanders skrev:
grymt! Tackar för länken, kommer att spara en massa kronor

mvh
stefan

Det kan jag lova dig..

Vad du än gör så beställ ingen refil spruta.

Det gjorde jag med tanke på att jag skulle spara ännu mer pengar men det blev tvärtom.

Patronen fylldes aldrig och färgen läckte ut både från filtret och ovansidan.

Det slutade med att jag såg ut som en mördare efter att ha kladdat med den röda färgen på fingrarna och tur var att mitt oljade ek golv som jag hade i den förra lägenheten var lite rödaktig.

Så köp patroner så slipper du allt krabb!

ANNONS
Götaplatsens Foto