Annons

Broby grafiska - Fotografi/digital bild

Produkter
(logga in för att koppla)

starnut

Aktiv medlem
Är det någon som gått denna utbildning och kan berätta mer? Gjorde en sökning här på forumet, men hittade endast två svar som inte gav jättemycket information. Kanske är det någon som går där nu och vill dela med sig lite om hur utbildningen är.

Tycker det verkar vara rätt bra upplägg på utbildningen, men har inte hört så mycket om den innan.

kika in här för mer info:
http://www.brobygrafiska.sunne.se
 
Jag känner till utbildningen, läser sista året nu, dock inte foto.

Har sett tre kullar puf:are (digital bild) ta sig igenom de uppgifter som ställs, bla "ladda A-16 i mörker" - antar att det är ett skämt, men visst något som A. Petersen yttrat sig om. vad vet jag?

Kan inte säga så mycket om "upplägget", men vad jag sett så är det "mörkrum, mörkrum, mörkrum" som är populärast bland eleverna, även om uppgifterna är "digitala". Alltså mycket scanning och utskrift på olika (görgrymma) epsonskrivare. Studion är great, många olika typer av lampor där jag föredrar elinchrome systemet, det är ganska stort, du får vistas där på kvällarna. D100:eek:r, D1:eek:r, 503(!), Fm:eek:r, RZ. Nån dig-back finns också. gott om gluggar att låna för din d70. (edit: alltså du har allt du behöver - 14, 15, 17-35, 80-200, 24-85)

Du skall nog vara förberedd på att köra en hel del film, alltså kunna hantera det traditionella arbetssättet.

Vet inte så mycket om vad som pågår under lektionerna, men tiderna är väldigt flexibla. Har blivit Ky-utbildning, som jag förstått inför hösten nu. Inte samma sak som påbyggnadsutbildning.

Otroligt bra anda inom klasserna (foto), då de är förhållandevis små, och även klasserna emellan finns någon typ av sämja. (eller hur säger man?)

Maila mig, eller varför inte nån på skolan, jag kan ge dig ett par addresser.

Du får svar direkt, vi är fett online :).
 
Senast ändrad:
ANNONS