Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta min 300D mot en 20D? Prisskillnad?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Ja, hur mycket skulle jag kunna få beggad för min 300D tror ni, hyffsat bra skick, ca 7000 exponeringar?

Mest nyfiken på hur mycket pengar jag skulle behöva lägga cash för att byta upp mig till en 20D :)

Edit. Har även ett Batterigrepp till den som skulle medfölja då!

/Jocce

Du får 6000-6500 utan objektiv. 7000 om du har tur.

En 20D kostar drygt 14 000. Så 7-8000 upp får du räkna med. Man får fina objektiv för de pengarna. Eller en trevlig resa.

Jag sålde nyligen min 300D inkl EF-S 18-55 för 7600:- via en annons här på Fotosidan. Den var inköpt i slutet på april och i skick som ny.

Prisbilden verkar lite osäker just nu, så det är svårt att säga. Men jag skulle inte betala mycket över 6000:- inkl kit-objektivet, med tanke på att 10D verkar vara på väg ner mot 8000:- (finns en just nu bland radannonserna med batterigrepp och 1 GB för under 9000:)

/Johan

Sålde min 300d inkl. 18-55 för 7300:- igår.
11000 exponeringar. Ett år gammal.
Köpte ny 20d för 12800:- inkl. frakt.

Beställde i tisdags. Verkar vara endast två stycken personer i firman. Svarar lite dåligt på mail. Talade med en av killarna idag och han skyllde på att den andra delägaren var på photokina. Så jag ska återkomma imorgon kl. 10 för leveransbesked. (banktransaktionen tar 2-3 dagar, sedan tar det väl en vecka innan paketet anländer)

Jag har kontrollerat företaget via ebay och de har många positiva intryck.

Lite spännande är det....

I tisdags uppgav de att de hade 28 hus i lager.

maerklund skrev:
Hoppas det går bra, posta gärna en rapport när du får den;-)

Här kommer en delrapport:

Jag beställde kameran den 27/9. Skickade pengar via bankden den 28/9. Enligt Alpa-foto mottog de pengarna den 2/10. Enligt tel. idag ska de ha skickat kameran med DHL igår. Jag fick ett kollinr (som det inte funkade att söka på www.dhl.de).

Under denna period har jag försökt nå Alpa-foto per mail, fax och telefon. Vilket har varit mycket svårt. Efter många om och men har jag fått svar men det har suttit långt inne.
Känns inte bra.

Slutrapport: Idag hämtade jag kameran. Två veckor och en dag efter beställning. Allt ser bra ut. Ska bara skriva ut en engelsk manual.

haha jasså så du kan inte hålla dej? ;)
Jag fick 7.500:- för min 300D så jag sitter bara o väntar på 20D ska komma in till nÅN jävla butik.. finns ju inget segare o vänta.. men ha 300D´n tills 20D börjar trilla in.. inge kul o va utan kamera :(

ANNONS
Götaplatsens Foto