Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta upp sig innan studenten....

Produkter
(logga in för att koppla)

eldaren3

Avslutat medlemskap
Jag sitter med en Canon G3 idag och funderar på att byta upp mig på något vis, gärna till en bättre compaktkamera (så jag ej måste köpa en massa tillbehör) Men frågan blir om jag måste gå till en budgetdigital systemare för att få något som blir bättre, har då kollat in pentax för 5400:- som är kanske ett ett prisvärt allternativ. Jag är öppen för förlag...
Mvh Björn

Well.. Budgetdigitalarna är alla ungefär likvärdiga så Pentax är nog ett bra val. Där kan du ju också köra gamla begnade objektiv för en billig peng, med fördelen att oftast är väldigt bra optiskt jämfört med något nytt i samma prisklass. Och motsatt vad folk verkar påstå så måste man inte ha AF, iallafall sålänge du inte tänker fotografera Motocross eller något, då kan det bli knivigare.

Jag har en "budgetdigital" även om den inte kändes så budget då nästan hela lönen rök. Och den håller än.

ANNONS