Annons

Byte av sko till Speedlite 430EX

Produkter
(logga in för att koppla)

Trusted_Banker

Aktiv medlem
Hej!
har precis fått hem en ny sko till min blixt... men hur skall jag göra för att byta ut den trasiga?

Jag får inte loss den helt enkelt.. Det är alltså, för att vara extra tydlig, den plasbiten som man sätter fast på kameran.. en med hål i..

hmms.. sitter med en 430EX i min hand..

om man vänder blixten upp och ner så har du ju skon närmast dig. På skon ahr du en ratt du låser hela skon med så den sitter på kameran.

Men något hål ser jag inte...

Men om du skrvar loss dom fyra skrivarna som sitter där, lossnar inte det hela då? vill inte prova själv eftersom min blixt fungerar så bra endå...

Har bytt på en 540 en gång i tiden och det var bara att börja skruva... Massor av små skruv har jag för mig att det var då man var tvungen att dela på den rätt ordentligt. Minns jag inte helt fel så var det skruvar i batterifacket också eller nått.

Trusted_Banker skrev:
Hej!
har precis fått hem en ny sko till min blixt... men hur skall jag göra för att byta ut den trasiga?

Jag får inte loss den helt enkelt.. Det är alltså, för att vara extra tydlig, den plasbiten som man sätter fast på kameran.. en med hål i..

Alltså.. plastbiten har massa hål i sig.. Där "piggarna" som har kontakt med kameran går igenom..

ANNONS
Götaplatsens Foto