Annons

C1 och sortering

Produkter
(logga in för att koppla)

FelixSwensson

Avslutat medlemskap
Hej. Jag använder Capture One Pro för mina råbilder och tycker det är superbra. Jag undrar dock ifall det finns något bra sätt att skilja de bra bilderna från de dåliga utan att byta plats på själva filen. Finns det något smart sätt?

Har Capture One Pro v3.7.1 (engelsk) för Windows

FelixSwensson skrev:
Jag använder Capture One Pro för mina råbilder och tycker det är superbra. Jag undrar dock ifall det finns något bra sätt att skilja de bra bilderna från de dåliga utan att byta plats på själva filen.
I fönstret "Capture Collection Window" längst till vänster (använd den inbyggda hjälpfunktionen Help > Capture One Help om du undrar vilket fönster som avses) placerar du musen över den bra bild du vill markera, gör vänsterklick och därefter högerklick och välj i menyn Image tagging > Tag selected.

Gör så på alla de bilder du vill välja ut.

När du vill markera alla taggade bilder väljer du (i samma högerklicksmeny) Image tagging > Select all tagged.

När du vill samla alla taggade bilder väljer du Image tagging > Group tagged.

I samma meny finns fler val beroende på hur du vill göra med de taggade bilderna (Untag selected , Untag all) och manövrera mellan dem (Go to next, Go to previous).

En smidig funktion.

ANNONS
Götaplatsens Foto