Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Camera raw till PS 7?

Produkter
(logga in för att koppla)

Slowfinger

Aktiv medlem
I senaste Allt om Digitalfoto står det att Adobes plugin Camera raw ska gå att ladda ner även till Photoshop 7. Har letat på Adobes internetsidor och det verkar som om Camera raw bara är för Elements 3 och Photoshop CS.

Någon som har annan information?

Jo det finns en gammal version till PS 7 som kostar pengar. Camera Raw följer gratis med i CS.
Den äldre versionen har inte stöd för lika många kameramärken/modeller som den i CS:en.

Okej, tack. Det är nog helt enkelt billigast att köpa Elements 3 för att få tillgång till senaste Camera raw. Sedan kan man ju spara i tiff och plocka in bilden i Photoshop 7.

Jo, jag har testat den. Inte alls dum och ett bra pris. En kompis som är proffsfotograf älskar Capture ones rawprogram.

Jag kör Nikon så deras Capture 4.2 för 1800 spänn är ju också ett alternativ.

Bibble lär vara ett bra program också.

Men helst av allt skulle man vilja ha allt i ett, men CS är ju så ofantligt dyrt.
Elements är egentligen inget bra alternativ eftersom det saknar kurvor-funktionen.

Har du Photoshop 7 så kostar väl en uppgradering ungefär som två Elements-licenser.

Öhh...host... PS 7 har jag "lånat" tillfälligt...

Måste köpa en licens av något program känner jag.

fast du har ju dom i din fotoväska här på fotosidan... både PS7 och PS elements2.... öhhhh

Jo, men Elements har jag licens för. Ska genast plocka bort PS 7 både från datorn och min Fotosidan-profil ;-)

ANNONS
Götaplatsens Foto