Annons

Canon 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

johan_w

Aktiv medlem
Handlar inte denna tråden om en ev 40D?

Någon moderator, om det finns några borde väl rensa upp och varna personer som är offtopic. För en trevligare stämmning. :)
 
Senast ändrad:

Zoso

Aktiv medlem
johan_w skrev:
Handlar inte denna tråden om en ev 40D?

Någon moderator, om det finns några borde väl rensa upp och varna personer som är offtopic. För en trevligare stämmning. :)
Trevlig stämning !

LOL !

Vad jag får i mina mail är dra åt helvete din jävla Nikon idiot :)

Canon folket är verkligen ödmjuka, är det kanske för att dom inte har en modell som matchar D200 ?
 

pet

Aktiv medlem
Zoso skrev:
Trevlig stämning !

LOL !

Vad jag får i mina mail är dra åt helvete din jävla Nikon idiot :)

Canon folket är verkligen ödmjuka, är det kanske för att dom inte har en modell som matchar D200 ?
Trist när folk skickar sådan mail bara för att man inte gill/ha samma åsikter om kameramärkena....rätt fånigt tycker jag..nej om man kollar på specarna så har Canon inget som matchar d200:an i den prisklassen men när det kommer till bildkvaliten så tycker jag canon är några stå vassare...bytte själv från nikon till canon för ca ett år sedan pgr av bildkvaliten(känns renare i canonen) men jag måste säga att nikon är lite före canon när det gäller byggkvalite/handhavandet(även om det är en vanesak),man hittar snabbare och det är lite mer logiskt uppbyggt på nikon. Titta man sedan på canons nya sportkamera(1d mk3) så vet jag inte riktigt vad nikon ska svara med...denna kameran har i princip allt som nikons värsting(d2x) har + endel annat,är betydligt snabbare och har mycket bättre brusprestandad o då är detta inte canons värsting utan deras sportkamera så här är rollerna ombytta..nikon är lång efter i den högre prisklassen..Tror faktiskt inte det kommer nån efterföljare till 30d:n i år eftersom 30d:n kommer att säljas som ett jubileumskit(20år eller vad det är??) ihop med macroblixt har jag för mig att det skulle vara....själv är jag nöjd med min 20d och kommer att köra på med den ett bra tag till.
 

Jordi

Aktiv medlem
avslutat medlemskap) (Zoso skrev:
Trevlig stämning !

LOL !

Vad jag får i mina mail är dra åt helvete din jävla Nikon idiot :)

Canon folket är verkligen ödmjuka, är det kanske för att dom inte har en modell som matchar D200 ?
Patetiskt att ställa till drama och säga upp medlemskapet, sedan ändå försöka få sista ordet "D200 är bäst" under ämnet "Canonkameror".
Vad är syftet?
Jag har Canon, därför läser och skriver jag om Canon här. Jag skriver inte om Canon under Nikonkameror.
Sluta lipa, stick med stolthet om du ska dra.
 

oskall

Aktiv medlem
Det finns en hel tråd här jämte som hanterar vad som hänt honom.

Kan inte det få vara där o fortsätta med 40d-diskussionen här?
 

hansen2

Aktiv medlem
avslutat medlemskap) (Zoso skrev:

Canon är väl inte det första gigantiska företag som gjort bort sig, folk i gemene man ställer alltid upp på "an undertaker" speciellt om dom är likvärdiga.
Jag hoppas alla undertaker's (begravningsentreprenörer) är 'likvärdiga' :)

/Johan
 

StaffanW

Aktiv medlem
Inte lika cool som 3Dn, men då det gäller 40D så kanske den får en inbyggd skrivare i 10x15 formatet.
 

Bilagor

Senast ändrad:

Anders Östberg

Guest
Hmm... ingen av dom brygger kaffe, innan det finns så uppgraderar då inte jag i alla fall.
 

RG

Avslutat medlemskap
Det kommer ju inte var så jättestora skillnader på 40D och 30D när dom kommer.
Vilka skillnader är det enligt spekulationerna.
 

Maverick28

Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Det kommer ju inte var så jättestora skillnader på 40D och 30D när dom kommer.
Vilka skillnader är det enligt spekulationerna.
Vad vet vi egentligen kommer att bli för skillnader??

Kikar man på vad 400D har och gångar det med 1,25 så får man en ganska stort lyft i mina ögon.....

Eller???
Framförallt är det tillräckligt stort för att jag inte skall känna att 30D är ett alternativ (Har ju en 10D som fungerar)

Min kompromiss så länge är att uppdatera sambos A95 till en G7
Har inett värdet av en kamera som kan vara med i alla lägen...
 

Palletheking

Aktiv medlem
Jag tror 40D kommer ligga på ca 10 mp, inte mer och möjligtvis ha något ökad serietagning (max 6 bild/sekund). Naturligtvis en bättre sensor som ger lägre brus, samt i likhet med Mark III 14 bitars färgdjup. 3 tums skärm med live view och hygglig tätning mot damm o fukt. Kanske man också slänger i den nya focuskalibratorn. Jag tror dock att den inte får bli för upphottad, stjäl för mycket försäljning av Mark III i så fall. Uppföljaren till 5D är redan okränkbar pga sin större fullformatssensor. Men skulle 40D i allt för hög utsträckning vara lik Mark III och till 1/3 av priset så blir den onekligen malplacerad i Canons line up. Visserligen skiljer det en del mellan sensorstorleken och det har betydelse, men blir den för bra och till den stora prisskillnad som råder mellan den o en Mark III så kan många ha överseende med det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS