Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EOS 50E/300V?
- Trådstartare _lkerdun
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
Magnus. Jo, men det finns även auktioner med fast pris, Sk "buy now".
Det som i stora drag skiljer 300V från 300 är att autofokusen är någon lite förbättrad. och att den är fulare
.
De första kamerorna som kom ut i 50e-serien beskylldes av FOTO att underexponera kraftigt. Så kraftigt att de testade olika exemplar, men fick likvärdiga resultat. Det var t.o.m så att det kom folk från Japan för att dementera och kolla in kamerorna som FOTO testat.
Alla EOS-kameror underexponerar något. Men jag skulle tro att det inte alls är något problem.
Det som i stora drag skiljer 300V från 300 är att autofokusen är någon lite förbättrad. och att den är fulare
De första kamerorna som kom ut i 50e-serien beskylldes av FOTO att underexponera kraftigt. Så kraftigt att de testade olika exemplar, men fick likvärdiga resultat. Det var t.o.m så att det kom folk från Japan för att dementera och kolla in kamerorna som FOTO testat.
Alla EOS-kameror underexponerar något. Men jag skulle tro att det inte alls är något problem.
_lkerdun
Aktiv medlem
Alfons2 skrev:
Om en kamera konsekvent "felexponerar" så är det ju bara att justera iso-talet konsekvent.
Det där svaret är jag rädd att jag inte förstår relevansen i på frågan ifråga.
Vad vill du säga?
FouFoto
Aktiv medlem
Om ett kamerahus alltid underexponerar låt oss säga ett 1/3 steg. Oavsett optik eller film.
Då löser du ju problemet att alltid ändra iso-värdet för filmen (på huset).
Använder du ex. Fuji Velvia som har iso 50 så anger du manuellt iso-värdet på kameran till iso 64 exempelvis. Då kommer kameran att exponera filmen med 1/3 steg ljusinsläpp extra.
Är du med?
Då löser du ju problemet att alltid ändra iso-värdet för filmen (på huset).
Använder du ex. Fuji Velvia som har iso 50 så anger du manuellt iso-värdet på kameran till iso 64 exempelvis. Då kommer kameran att exponera filmen med 1/3 steg ljusinsläpp extra.
Är du med?
_lkerdun
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Förtäljer inte historien om Japanerna fick svälja kritiken eller åka hem igen med bibehållen stolthet?
Behöver jag tveka inför mitt köp av EOS-50E på grund av detta?
Till Thomas Foughman(Alfons2):
Jag missade vad Jesper Ekvall (Jeppe) skrev i sitt svar, om felexponeringen, därav mitt undrande.