Annons

Canon service

Produkter
(logga in för att koppla)

The Champ

Aktiv medlem
Lite undran om Canons service.
Hur länge skall man behöva vänta på garantiservice,finns det några "regler" för det .
Har skickat en optik på garantiservice efter att ha pratat med verkstan.Dom säger "visst skicka hit bara så fixar vi" .
Efter 2 veckor så har dom inte ens tittat på optiken.
Vad skall man acceptera i vänte tid på att få tillbaks sina prylar.

The Champ skrev:
Lite undran om Canons service.
Hur länge skall man behöva vänta på garantiservice,finns det några "regler" för det .
Har skickat en optik på garantiservice efter att ha pratat med verkstan.Dom säger "visst skicka hit bara så fixar vi" .
Efter 2 veckor så har dom inte ens tittat på optiken.
Vad skall man acceptera i vänte tid på att få tillbaks sina prylar.

När jag lämnade in ett objektiv till Canon RCC i Göteborg, så sa dom att de ska behandla ett ärende inom 2-3 veckor. Längre tid ska/får det inte ta. Det verkar som om det gällde hur mycket eller lite dom än hade att göra...

Mitt objektiv låg på posten tre veckor efter att jag hade skickat det. Total reparationstid var dock bara ett par timmar.

Det bästa är nog att fråga verkstaden om en tid när man lämnar in grejjerna. De brukar ha bra koll och kunna lova en ganska exakt tid. Om de inte fixar det så kan du nog ringa och skälla lite med gott samvete. =o)

Dock går nog utrustning från proffs i första hand.

Mvh //Peter

Re: Re: Canon service

peter_wahlström skrev:
När jag lämnade in ett objektiv till Canon RCC i Göteborg, så sa dom att de ska behandla ett ärende inom 2-3 veckor. Längre tid ska/får det inte ta. Det verkar som om det gällde hur mycket eller lite dom än hade att göra...

Mitt objektiv låg på posten tre veckor efter att jag hade skickat det. Total reparationstid var dock bara ett par timmar.

Det bästa är nog att fråga verkstaden om en tid när man lämnar in grejjerna. De brukar ha bra koll och kunna lova en ganska exakt tid. Om de inte fixar det så kan du nog ringa och skälla lite med gott samvete. =o)

Dock går nog utrustning från proffs i första hand.

Mvh //Peter

jag har pratat med dem innan jag skickade upp det och han kunde inte lämna något svar alls.Och proffs eller inte vet väl inte dom........
Jag mailade dem i går morse för att försöka få lite info om vad som händer ,men dom har inte ens svarat.

Jo, proffsen har speciella avtal... Jag vet inte vad det heter, men det är det nog andra som kan svara på här på FS.

Ring istället för att maila. Det ger mer klara och snabbare besked. Kräv att du ska få ett datum. Har det inte kommit något då, så ring igen och kolla.

Strular det så kan du fråga hur de tänker kompensera dig. Det borde de göra av ren goodwill tycker jag. Det gör de flesta företag som är mån om sina kunder.

Konstigt att de inte kunde säga någon preliminär tid. De brukar ha koll på hur mycket det är att göra.

Vart har du lämnat in det?

mvh /Peter

peter_wahlström skrev:
Jo, proffsen har speciella avtal... Jag vet inte vad det heter, men det är det nog andra som kan svara på här på FS.

Ring istället för att maila. Det ger mer klara och snabbare besked. Kräv att du ska få ett datum. Har det inte kommit något då, så ring igen och kolla.

Strular det så kan du fråga hur de tänker kompensera dig. Det borde de göra av ren goodwill tycker jag. Det gör de flesta företag som är mån om sina kunder.

Konstigt att de inte kunde säga någon preliminär tid. De brukar ha koll på hur mycket det är att göra.

Vart har du lämnat in det?

mvh /Peter

Blev rekommenderad Hägersten av Canonservice

Canons Proffs kallas CPS och man måste ha minst 2 proffs hus och 3 L objektiv enligt deras krav för proffs samt att man har "dokumenterad" inkomst med sin kamera. då kan man få service på någon dag eller 2 har jag förmig.

annars säger dom 2-3 veckor ungefär. fast finger man dom innan så smörar lite innan så kan det gå fortare.

defiant skrev:
Canons Proffs kallas CPS och man måste ha minst 2 proffs hus och 3 L objektiv enligt deras krav för proffs samt att man har "dokumenterad" inkomst med sin kamera. då kan man få service på någon dag eller 2 har jag förmig.

annars säger dom 2-3 veckor ungefär. fast finger man dom innan så smörar lite innan så kan det gå fortare.
Okey ...på tisdag har dom haft det i 3 veckor

Så fick jag tillbaks optiken !!!!

Nu fick jag tillbaks optiken men tyvärr så är det smuts mellen linserna och främre optiklocket fanns inte ens med tillbaks....Hur kan man skicka ett optik tillbaks utan locket ,mycket dåligt.Nu blir det att skicka tillbaks och vänta igen ,tråkigt tråkigt.

det är ju mycket dåligt... då får propsa på attdu skall ha prioriterad service nu och att det max får ta ett par dagar när dom klantat sig så... och att du skall ha tebax locket...

defiant skrev:
det är ju mycket dåligt... då får propsa på attdu skall ha prioriterad service nu och att det max får ta ett par dagar när dom klantat sig så... och att du skall ha tebax locket...
Ringde dom igår och då skulle den reparatör som jobbat med optiken ringa upp mig men inget ännu.Och det får dom fixa fort denna gång,max måndag-fredag .
Och locket är speciellt dåligt att skicka med post utan.....

Det var riktigt dåligt av Hägersten's. Det stället skulle jag nog aldrig rekommendera någon om de sköter sig så klantigt.

Helt klart ska du ha en supersnabb åtgärd och objektivet i postlådan inom ett par dagar!

trevlig helg!
Mvh //Peter

peter_wahlström skrev:
Det var riktigt dåligt av Hägersten's. Det stället skulle jag nog aldrig rekommendera någon om de sköter sig så klantigt.

Helt klart ska du ha en supersnabb åtgärd och objektivet i postlådan inom ett par dagar!

trevlig helg!
Mvh //Peter

Har nu pratat med dom ,jag fick själv ringa upp dom gjorde det inte som utlovat.Han jag pratade med blev sur på sina "arbetskamrater" och sa att så får det absolut inte gå till.Han skickar en adresslapp till mig omgående sedan skall dom fixa det på stört.Så jag skickar det på måndag eller tisdag igen....och skall ha det senast fredag.Börjar bli en följetong det här.....

Nu har jag fått tillbaka min optik och den ser ren och snygg ut .Nu återstår bara att foto mycket i helgen för att se så det funkar ordentligt.(och optiklocket fick jag tillbaks)

Inte nog med att det tar tid. Man kan inte vara säker på att dom förstår vad man säger och skriver utan skickar tillbaka grejerna efter 2 veckor och säger att det inte är nått fel. Själv är jag inne på 3 vändan. Lycka till.

spike lee skrev:
Inte nog med att det tar tid. Man kan inte vara säker på att dom förstår vad man säger och skriver utan skickar tillbaka grejerna efter 2 veckor och säger att det inte är nått fel. Själv är jag inne på 3 vändan. Lycka till.

Var skickade du och vad var problemet.

Först till Stockholms Central Service, sedan till Canon i Göteborg och nu till Göteborg igen. Jag har talat med Roger Tali nu och det verkar som det ska ordna sig... Felet är att AF inte låser sig som den ska.

ANNONS
Götaplatsens Foto