Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Capture one & Bibble
- Trådstartare emil t
- Start datum
jseffel
Aktiv medlem
Det har tipsats förr om det här -
RawShooter Essentials finns på www.pixmantec.com
Alldeles gratis, och jag tycker det funkar utmärkt.
RawShooter Essentials finns på www.pixmantec.com
Alldeles gratis, och jag tycker det funkar utmärkt.
Jag vet inget program förutom Nikon Capture som kan skriva tillbaks ändringarna till NEF:en.
Det man vill kunna göra är ju att använda olika råkonverterare med dd ändringar man en gång gjort, men där är det långt kvar - alla har sitt eget format på filerna som håller ändringarna, så man får göra om dem omman byter koverterare.
Vill man gardera sig för framtiden bör man välja något program som iallafall skriver ändringarna man gör i något öppet filformat, förslagsvis Adobe XMP. RawShooters binära filer såg inte trevliga ut....
Det man vill kunna göra är ju att använda olika råkonverterare med dd ändringar man en gång gjort, men där är det långt kvar - alla har sitt eget format på filerna som håller ändringarna, så man får göra om dem omman byter koverterare.
Vill man gardera sig för framtiden bör man välja något program som iallafall skriver ändringarna man gör i något öppet filformat, förslagsvis Adobe XMP. RawShooters binära filer såg inte trevliga ut....
emil t
Aktiv medlem
...synd. Tyckte Bibble verkade perfekt men Nikons möjlighet att spara om Neffarna har jag användt i de senaste 50 mapparna att jag inte vill ändra system.
Jaja. Får hoppas på nån uppdatering med bättre flöde.
Capture one, för övrigt begrep jag mig inte på riktigt. Ska dock testa Rawshooter av nyfikenhet.
Jaja. Får hoppas på nån uppdatering med bättre flöde.
Capture one, för övrigt begrep jag mig inte på riktigt. Ska dock testa Rawshooter av nyfikenhet.