Annons

CD skivor Photo Printable???

Produkter
(logga in för att koppla)

brelid

Medlem
Hej. Jag köpte på mig lite Cd skivor och såg när jag kom hem att det var Photo Printable. De var alltså försedda med ett vitt skickt på ovansidan så man har möjlighet att få ett foto på själva skivan, jättekäckt tänkte jag men hur i hela världen bär jag mig åt för att åstadkomma det? Hjälp mig någon snäll person

Olika bud

Hej och tack för ditt svar. Blir dock lite förvirrad då jag fått 3 olika svar på samma fråga. Ringde Elgiganten och de svarade att det var en speciell brännare till datorn, tyckte det lät konstigt och ringde Onoff och de svarade att jag kund köra direkt i min befintliga brännare och nu att det måste vara en speciell skrivare. Jag tycker iofs att det sistnämnda låter mest troligt ändå men vad är det jag ska leta efter för skrivare vad ska den heta om jag söker på nätet. Tacksam för svar

Det räcker med en billig, typ Canon Pixma 4500. Mycket bra skrivare för pengarna, ca 995 kr! Den kan skriva på CD-skivor.

Det Elgiganten pratade om, det är så kallade Lightscribe (Hur det nu stavas)skivor. Då behövs en speciell brännare och speciella skivor. Men det är inte sådana skivor du köpt.

mvh
cf

Foto cd

det du behöver är en skrivare som skriver med bläck direkt på skivan.

Cd / DVD Skrivare

Dm trodde nog att du köpt Lightscribe skivor men
ingen bild bränns som etikett om det inte är en LightScribe-skiva. Men du behöver en speciell Brännare som klarar av det.

ANNONS
Götaplatsens Foto