KanonCanon
Aktiv medlem
antagligen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var det där ett citat från Fotosidans riktlinjer eller tillhör du redaktionen?Kanån skrev:
Fotosidan.se är tänkt att fungera som kunskapsbank för fotosidan.se:s medlemmar. För att vi skall hålla hög klass och trovärdighet på kunskapsbanken så gäller följande - att den som skriver ett inlägg skall agera som privatperson och aldrig i kommersiellt syfte.
Denna regel kan alltså appliceras på alla typer av inlägg (exempelvis foruminlägg, bildkommentarer etc) på fotosidan.se.
Skulle du som företagare vilja komma i kontakt med alla medlemmar så kan du annonsera. Hör av dig till redaktionen så kan vi säkert diskutera fram en bra lösning.
Ok, då är jag med. Det framgick nämligen inte.Kanån skrev:
det var ett citat
Kanonkanån skrev:
Ja, det var i en annan tråd.![]()
Oj! se vad jag hittade då!
Kanske nåt för kameradoktorn att läsa (igen)?
(citat från fotosidans regler)
-------------------
Fotosidan.se är tänkt att fungera som kunskapsbank för fotosidan.se:s medlemmar. För att vi skall hålla hög klass och trovärdighet på kunskapsbanken så gäller följande - att den som skriver ett inlägg skall agera som privatperson och aldrig i kommersiellt syfte.
Denna regel kan alltså appliceras på alla typer av inlägg (exempelvis foruminlägg, bildkommentarer etc) på fotosidan.se.
Skulle du som företagare vilja komma i kontakt med alla medlemmar så kan du annonsera. Hör av dig till redaktionen så kan vi säkert diskutera fram en bra lösning.
Jag har inte upplevt Håkans inlägg som reklam för K-Doktorn. Snarare svar på generella frågor och kritik, som han givetvis ska få bemöta här. Precis som vi ska få ifrågasätta företag och annan verksamhet.Kanonkanån skrev:
Det hade varit lite mer professionelt menar jag och då bryter ni inga regler, sponsrar fotosidan och vi slipper läsa reklam.
Ok Peter, point taken. Det ser faktiskt lite illa ut.Kanonkanån skrev:
- Kameradoktorns personal tillhör de mest kunniga och engagerade fotosäljare jag känner till, liksom - vad jag vet - de som arbetar hos våra kollegor/konkurrenter.
- Våra säljare arbetar med samtliga olika servicefunktioner, vilket inkluderar uthyrning, yrkesleveranser, postorder, diskförsäljning, finansiering m.m m.m
- Och sortimenet breddas kontinuerligt eftersom vi ser ett väldigt intresse för stor valfrihet hos kunderna.
- Vi brukar ha den till försäljning med jämna mellanrum, annars går den att beställa.
- Som sagt har vi Maco, vi är svensk importör av Maco, Oriental, Bergger, Kentmere, Forte m.fl.
Vet inte vad ni kallar detta men jag kallar det iaf gratisreklam. Jag kommer dessutom att fortsätta klaga på det tills jag får en email från fotosidan där de säger att det är ok att företag skriver i deras forum och gör reklam.
Kanonkanån skrev:
Varför inte en annons med tex "Diskutera direkt med proffsen på kameradoktorn här" och en länk till ert forum?
Det hade varit lite mer professionelt menar jag och då bryter ni inga regler, sponsrar fotosidan och vi slipper läsa reklam.
NiklasF5 skrev:
Jag tycker att det är dåligt av er på kameradoktorn att ni är aktivare på att svara på frågor mm här i fotosidans forum än i ert egna forum på er hemsida...
Vet inte hur i hur många forum som kunder ställt frågor till er och ni inte svarat.
Varför har ni ett forum överhuvudtaget om ni inte ens kan ta er tiden att ge era (potensiella) kunder ett enkelt svar??
Fruktansvärt oproffisionellt.
Kanonkanån skrev:
- Kameradoktorns personal tillhör de mest kunniga och engagerade fotosäljare jag känner till, liksom - vad jag vet - de som arbetar hos våra kollegor/konkurrenter.
- Våra säljare arbetar med samtliga olika servicefunktioner, vilket inkluderar uthyrning, yrkesleveranser, postorder, diskförsäljning, finansiering m.m m.m
- Och sortimenet breddas kontinuerligt eftersom vi ser ett väldigt intresse för stor valfrihet hos kunderna.
- Vi brukar ha den till försäljning med jämna mellanrum, annars går den att beställa.
- Som sagt har vi Maco, vi är svensk importör av Maco, Oriental, Bergger, Kentmere, Forte m.fl.
Vet inte vad ni kallar detta men jag kallar det iaf gratisreklam. Jag kommer dessutom att fortsätta klaga på det tills jag får en email från fotosidan där de säger att det är ok att företag skriver i deras forum och gör reklam.
Kanonkanån skrev:
Jag har inget emot kameradoktorn, de verkar vara trevliga grabbar. Men ifall "vi" eller rättare sagt fotosidan accepterar detta? Vad blir då nästa?? när det är 40 butiker här?
Kanonkanån skrev:
Jag vet inte vilken drömvärld du lever i men tror du verkligen att en säljare säger att en kamera som de har 0st av på lager är bättre än en som de har 40st av?