Annons

D300 eller D700?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vandraren

Aktiv medlem
Tja!

Hjälp mig välja...eller snarare hur ser era erfarenheter ut?

1. Hur mycket bättre är sökaren på en D700 jmf. D300?
Jag kan själv bara jämföra mellan D200 och F100 och DET är skillnad!

2. Är D300+35/1.8 en god ersättare för D700+50/1.8?

3. är filmfunktionen på D300s "nåt att ha" eller bara leksak?

//H

Jag har en D300 och tänkte att jag skulle behöva ett extrahus för en del tillfällen. Det som låg närmast till hands var att komplettera med en D5000 eller möjligen en D90. När jag kollade på en D700 i affären gav den mig inget val, den var helt enkelt helt rätt kamera för mig. Bara sökaren gjorde att FF blev det självklara valet. De bättre ISO-egenskaperna är också väldigt mycket värt tycker jag.

Vet inget om videofunktioner i D300s men det skulle vara kul att testa.

Personligen är jag ingen tele-kille. Ser att du har en del fågelfoto och då kanske en cropkamera är ett bättre val.

Jag har en D300 och tänkte att jag skulle behöva ett extrahus för en del tillfällen. Det som låg närmast till hands var att komplettera med en D5000 eller möjligen en D90. När jag kollade på en D700 i affären gav den mig inget val, den var helt enkelt helt rätt kamera för mig. Bara sökaren gjorde att FF blev det självklara valet. De bättre ISO-egenskaperna är också väldigt mycket värt tycker jag.

Vet inget om videofunktioner i D300s men det skulle vara kul att testa.

Personligen är jag ingen tele-kille. Ser att du har en del fågelfoto och då kanske en cropkamera är ett bättre val.

Jo, det är ju FF-[sökaren] och ISO som lockar. De flesta fågelfotona är nog tagna med 300/4 och jag har en 1.4xTC till den så det går nästan på ett ut. Just nu lutar det starkt åt det dyrare hållet...

ANNONS