Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D300, stooora problem :(

Produkter
(logga in för att koppla)

rallipics

Aktiv medlem
hej,

har ett stort broblem, när jag tar foton me min d300,så då jag tar 3 kort så är det olika slutartider på alla kort, t.ex 250 , 500 , 1000..

håller på att bli vansinnig, kan nån hjälpa mig att få bort detta??????

Du måste garanterat fått på gafflingen.

Tryck in funktionsknappen och vrid huvudratten tills det står noll.

haha, så idiotiskt enkelt :D tusen tack för svare, man kan lite på expertisen här på tofosidan, en stor finsk tumme upp!!!! :D

Det är gafflingen ... jag gjorde samma sak för ett tag sedan med min D300. Kom av misstag åt knappen som sitter bredvid gluggen ... kommer inte ihåg vad den heter. Det går att ta bort funktionen för gaffling i den knappen. Inga problem ... flukta bara i instruktionsboken.

ooopss hann inte .. nåja allt löste sig tydligen ... bra :)

haha, så idiotiskt enkelt :D tusen tack för svare, man kan lite på expertisen här på tofosidan, en stor finsk tumme upp!!!! :D

Jag minns första gången jag fick på det med. Var under en studioplåtning och hade ett helvete eftersom bara var 3e bild blev bra och fick inte av det. Letade igenom alla inställning för att senare komma hem och konstatera att det var Fn knappen ;)

Kanske borde kallas Fan - knappen ;)

Jag stod på starten på förra årets WC-tävling i puckel i Åre och svor ve och förbannelse när åkarna gav sig iväg den ena efter den andra och mina bilder blev under- och överexponerade och jag fattade noll ...!Som tur var kom jag ihåg hur man skulle nollställa alla inställningar, vilket jag gjorde och då funkade skiten.

I år fotade jag puckel-WC med en D700 se här:
http://rockberg.imagedesk.se/cldoc/9381.htm
http://rockberg.imagedesk.se/cldoc/9723.htm

Jag har för mig det finns en knapp som heter BKT och sen vrider man på rattarna. Kommer inte ihåg riktigt. Du får kika i instruktionsboken ;)

ANNONS
Götaplatsens Foto