Annons

Den STORA fotopapperstråden!

Produkter
(logga in för att koppla)
Kul tråd!

Vi på nafs jobbar med en hel del olika papperstyper och våra favoriter hittar vi hos Canson, Epson, Awagami och till viss del Hahnemühle.

Epsons Fine Art-serie har ju varit väldigt fin, och är det fortfarande, men efter uppdateringen (Fine Art II) för någon månad sedan och byte av pappersleverantör är den inte längre en lika självklar etta på den matta sidan.

Canson Platine är också svårslaget!

Kul tråd!

Vi på nafs jobbar med en hel del olika papperstyper och våra favoriter hittar vi hos Canson, Epson, Awagami och till viss del Hahnemühle.

Epsons Fine Art-serie har ju varit väldigt fin, och är det fortfarande, men efter uppdateringen (Fine Art II) för någon månad sedan och byte av pappersleverantör är den inte längre en lika självklar etta på den matta sidan.

Canson Platine är också svårslaget!
Roligt och intressant med ett diskussionsinlägg för nån, som vad jag förstår, sysslar med detta professionellt! 👍🏻

Awagami är ett märke som jag inte kände till. Ser att man kan få tag på det här i UK, där jag håller hus. Nån gång får man kanske testa det.

Också intressant att höra om hur nyare versioner av "samma" papper inte levererar på samma nivå. Inte så konstigt egentligen när det rör sig om en annan leverantör. Cansons Photographique Baryta 2 och Prestige 2 får tillägget "2" för att man installerade nyare maskiner och man tvungen att ändra lite på "receptet" på grund av det. Verkar som att kvaliteten är lika bra eller bättre.

Roligt att höra om ditt utlåtande om Canson Platine – det har för mig seglat upp som litet av en favorit.

Som sagt, kul tråd. Och det tack vare alla som bidragit med synpunkter och funderingar!

ANNONS
Götaplatsens Foto