Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
DPReview test av Sony DSC-F828
- Trådstartare ASK
- Start datum
JalleS
Aktiv medlem
Lite förvånad blev jag...
Jag hade nog väntat mig lite mer, men sådant är livet... Dessutom var det ju knappt att den klarade sig upp till "recommended"...
Vissa saker var intressanta, så som att F-828 liksom 300D har en fast "buffer" som inte påverkas av bildstorleken (7 bilder mot 4 för 300D).
En annan sak som jag tror jag hade blivit mycket irriterad över är beteendet vid autoview som verkar låsa upp avtryckarknappen. Det beteendet verkar mycket konstigt.
--jalle
Jag hade nog väntat mig lite mer, men sådant är livet... Dessutom var det ju knappt att den klarade sig upp till "recommended"...
Vissa saker var intressanta, så som att F-828 liksom 300D har en fast "buffer" som inte påverkas av bildstorleken (7 bilder mot 4 för 300D).
En annan sak som jag tror jag hade blivit mycket irriterad över är beteendet vid autoview som verkar låsa upp avtryckarknappen. Det beteendet verkar mycket konstigt.
--jalle
Linmajon
Aktiv medlem
Jag är inte ett dugg förvånad. Canon är ett STORT företag med STORA utvecklingsresurser och minst 1000ggr mer erfarenhet av stillbildskameror än Sony. Vem trodde att Sony kan trolla med knäna? Att fysikens lagar fortfarande gäller är inte direkt förvånande. Liten sensor+många pixlar=dålig dynamik(BRUS!) Den tydliga kromatiska abberationen kan också härledas till bl.a. liten sensor. En 828 med större sensor skulle kunna vara intressant. En 717 är tydligen ett bättre köp just nu...