Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Drömoptik - önskelista

Produkter
(logga in för att koppla)
har de några pressreleaser kvar i år? jag har också hört ryktena om den optiken länge, men de skjuts alltid upp..

Ja, de har de säkert. Men som alltid kan man ju aldrig veta vad de kommer lansera.
De kanske släpper en D10000 med D-Movie funktion som kan spela in i 4K så att alla konsumenter inte längre klagar den "låga" 720p upplösning som Nikon valt att spela in med. :)

Tänkte helt oseriöst börja skissa på en önskelista på optik =)

Mitt bidrag - "The Mother Of All Lenses"
Nikon Nikkor 10-500mm f/1,4 AF-S D IF-ED DC Macro optional-fisheye VR

Ett ljusstarkt allroundobjektiv med en skärpa som ej är av denna värld. Självklart med Macro, välj allt mellan 10:1-1:2.
Med inbyggd DC - Defocus Control och även en specialknapp för att slå på fisheye de udda tillfällen det kan tillföra något till bilden (sällan). Utan tvekan väderskyddad.
Finns även i en specialvariant med tilt-shift, som nikon erbjuder till samma pris.
Den har även inbyggt motljusskydd som ser riktigt ballt ut, och är sjukt high-tech när det fälls ut på något vis.

Storleksmässigt är gluggen ungefär lika stor som en 50mm f/1,4 AF-S, och väger kanske 200g, högst! ;)

Priset blir ungefär 1500 kr, med livstids service och garanti.

Nä, men på riktigt.. vad saknar ni från nikon?

Själv skulle jag vilja se en motsvarighet till canons 24/1,4 USM, men det är jag nog inte ensam om.
Sen skulle de gärna få väderskydda ALLT! =)

HAHA! Kanske om sisådär 100 år?

70-200 2.8

Nikon borde komma med ett utan vr till vettigt pris dom har ju lämnat det vidöppet för tredje parts tillverkarna då 70-200 2.8 vr för 23000 är utom räckhåll för oss glada amatörer men vi vill gärna ha ljus starka objektiv

ANNONS
Götaplatsens Foto