Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Elements: Shadows/Highlights med lager?
- Trådstartare PetFish
- Start datum
Gutta
Aktiv medlem
Är inte säker på att jag förstår frågan. Det finns alltså ingen sådan funktion i elements? Och du vill ha en sådan och undrar om det går att lösa på annat sätt? Med lager vet jag inte men med kurvor borde det ju gå tror jag. Om nu kurvor finns i elements. Det borde isåfall vara en omvänd kontrastkurva, dvs ett bakvänt S om du förstår vad jag menar.
PetFish
Aktiv medlem
Funktionen shadows/highlights finns i elements som ett kommando, man får en popup med två reglage att dra i och det fungerar väl bra.
Problemet är man kanske efter denna justering gjort en del andra ändringar och skulle vilja göra en efterjustering av shadows/highlights. Då måste man tillämpa kommandot en gång till eller "undo" mellanliggande justeringar och göra om arbetet.
Med en lagerfunktion hade det ju varit enklare att göra en efterjustering.
Kurvor finns inte i Elements (annat än som tredje parts plugin), men vad förstått av möjligheterna med "kurvor" anade jag nästan att någon skulle förslå detta
)
Problemet är man kanske efter denna justering gjort en del andra ändringar och skulle vilja göra en efterjustering av shadows/highlights. Då måste man tillämpa kommandot en gång till eller "undo" mellanliggande justeringar och göra om arbetet.
Med en lagerfunktion hade det ju varit enklare att göra en efterjustering.
Kurvor finns inte i Elements (annat än som tredje parts plugin), men vad förstått av möjligheterna med "kurvor" anade jag nästan att någon skulle förslå detta