Annons

Eos MkIII ???

Produkter
(logga in för att koppla)
Leicanörd som jag är det den absoluta drömleican just nu , men jag är dock osäker på en digital leica . Fotokonservativ som jag är tror jag fortfarande på 35mm som det pålitliga mediet , men det är ju där flexibiliteten kommer in angående R9Dmr , det är bara att välja !
Men R9 är ett otroligt bra och versatilt hus och kombinationen av Leicakvalitet och ett digitalt bakstycke är ju mördande. men vi får se hur det blir med ett Digitalt Mhus , troligen svindyrt eftersom DMr kostar ca 40000 idag .. blir dock intressant att se hur det blir med sökarstorlekar och liknelserna med exempelvis M7 i handhavandet , jaja spännade är det !

Mvh .Ale ( som i dagsläget hellre köper ett till analogt M-hus istället)

froderberg skrev:
Jag har varit ute och plåtat en hel dag med Leica DMR i Köpenhamn. Läs nästa nummer av Kamera & Bild som kommer om några dagar. (fd Allt om Digitalfoto)

Det numret kommer inhandlas! Det dynamiska omfånget verkar väldigt bra på DMR efter att ha läst monstertråden på fredmiranda.com. Kan du säga något om det eller är det munkavle som gäller? ;)

MartinB skrev:
Det numret kommer inhandlas! Det dynamiska omfånget verkar väldigt bra på DMR efter att ha läst monstertråden på fredmiranda.com. Kan du säga något om det eller är det munkavle som gäller? ;)

Munkavle. Jag kan säga att det är både ris och ros. Men för att vara korrekt så är det ett prov på tre sidor. Det krävs längre tid för en test. Vissa egenskaper är dock väl testade i provet... :)

-Ale skrev:
Leicanörd som jag är det den absoluta drömleican just nu , men jag är dock osäker på en digital leica . Fotokonservativ som jag är tror jag fortfarande på 35mm som det pålitliga mediet

Det går tyvärr inte bestämt att säga att det ena systemet är bättre än det andra. Det finns fördelar med både film och digitalt.

Men för mig så är bildkvaliteten, hanteringen och de arkivbeständiga utskrifterna som överväger. Utskrifter kan ju idag garantera längre arkivbeständighet än silverpapper.

Nåja, det får väl räcka för Off topic.

Kan tipsa alla vad gäller en ersättare till Canons 1Ds Mark II att en ny inte kommer att komma i år. Iaf inte enligt Canons yrkesavdelning.
En Mark IIn eller liknande är kanske att förvänta sig till nästa år, Men egentligen tycker ni inte att 16 Mpx räcker? Vad kan förbättras tekniskt sett förrutom en aning större display förstås...?
Canon var och demonstrerade sina prylar på vår skola för ett tag sedan, och enligt dem så tänker de inte utvecka proffskamerorna så speciellt mycket mer på ett tag. Däremot så kan vi nog få se en förbättring på optiksidan av Canons L-sortiment.

Det var en kvalificerad gissning, med en dryg månad kvar av detta år :D

Nästa år firar EOS-systemet 20 år...Då kan det säkert hända lite. Men jag tror inte på några gigantiska uppdateringar. De ligger fortfarande väldigt bra till, sett ur konkurrenssynpunkt.

ANNONS
Götaplatsens Foto