Annons

Extern hårddisk för öveföring direkt från kameran

Produkter
(logga in för att koppla)

balan

Aktiv medlem
Är du säker? Vad jag kan se finns den inte längre till salu i någon butik i Sverige. Eller i något annat civiliserat land. Tror faktiskt att konceptet helt försvunnit från marknaden, vilket är både synd och lite märkligt.
Det var konstigt, me jag kollade aldrig länen till t.ex. Webhallen som kom upp när jag googlade. En sökning hos Western Digital gav bara "My Passport Wireless Pro": my-passport-wireless-pro-hdd
Den har inbyggd router (802.11ac teknik) som i alla fall funkar med EOS R5.
Scandinavian Photo säljer Sandisk Extreme Pro Portable SSD
 

J O Härnström

Aktiv medlem
Det beror på vad och hur man gillar att fotografera. Om man t ex är intresserad saker som rör sig och ibland vill utnyttja moderna kamerors möjligheter att ta 20, 30 eller 40 bilder per sekund krävs mycket snabba (och dyra) minneskort.
För krävande tagning behövs ett snabbt kort i kameran, men inte för extern lagring t.ex kopiering till mobiltelefon.
(R5's max hastighet är upp till 20 bps)
 

J O Härnström

Aktiv medlem
Vad gör man med ett minneskort om man har en telefon utan (eller en som man inte kan koppla en läsare till)? Många telefoner saknar plats för det, inte minst Apples. Likadant med deras surfplattor, men de går ju däremot att koppla allt möjligt till numera.
Det behövs ingen telefon.
Man kan kopiera bilder mellan korten i kameran.
Jag ser ingen mening med en hårddisk för direkt överföring från kameran.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Finns i lager på ett par ställen via CDON

Men som sagt tidigare verkar den här sortens produkter vara på väg bort.
Jag tror nog marknaden finns men är nischad och krymper givetvis i takt med att fler har en bärbar dator som man ändå äger och är beredd att ta med. Men en bärbar dator är givetvis mer stöldbegärlig.
 

weru

Aktiv medlem
Hur pluggar man in en ny extern hårddisk i lightroom classic 2023 windows 10? Hur ska man få disken till katalogen? Har en extern hårddisk nu som fungerar. Man kan väl ha fler än en?
 

pdahlen

Aktiv medlem
Hur pluggar man in en ny extern hårddisk i lightroom classic 2023 windows 10? Hur ska man få disken till katalogen? Har en extern hårddisk nu som fungerar. Man kan väl ha fler än en?
Du lägger in en bild på den nya disken som du importerar till LR, därefter känner LR av disken
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Hur pluggar man in en ny extern hårddisk i lightroom classic 2023 windows 10? Hur ska man få disken till katalogen? Har en extern hårddisk nu som fungerar. Man kan väl ha fler än en?
Du bör också ge den externa diskar enhetsbokstäver uppifrån och ner Z -> A.
Datorn tar från A -> Z.
Det gör du via programmet Diskmanager.
 
ANNONS