Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Eye fi pro 16GB
- Trådstartare Tony 78
- Start datum
Tony 78
Medlem
Hej,
Någon som har erfarenhet av dessa eye fi kort? Hur lång tid tar en överföring med RAW filer?
Recensioner?
Mvh Tony
www.eye.fi
bentelkalb
Aktiv medlem
Nej men jag provade sandisk variant, lämnade tillbaks skiten, det är krångligt och bökigt tyvärr, tekniken är inte mogen.
Hot Chili
Medlem
Har Eye-Fi connect, ungefär samma modell som pro men utan RAW support.
Fungerar utmärkt när man väl har satt upp den.
Hastigheten för jpeg är acceptabelt och med samma överföringshastighet för RAW skulle det vara segt. Det är ungefär 10 JPG per minut, dvs ca. 2-3 RAW per minut (Sony NEX-5N).
Fotar oftast RAW+JPG, så JPEG skickas till plattan för granskning eller till telefonen (båda Android). Senare importerar man RAW filerna via kortläsare till LR.
Hastigheten för jpeg är acceptabelt och med samma överföringshastighet för RAW skulle det vara segt. Det är ungefär 10 JPG per minut, dvs ca. 2-3 RAW per minut (Sony NEX-5N).
Fotar oftast RAW+JPG, så JPEG skickas till plattan för granskning eller till telefonen (båda Android). Senare importerar man RAW filerna via kortläsare till LR.
Tony 78
Medlem
Har Eye-Fi connect, ungefär samma modell som pro men utan RAW support.
Ok, tack för ditt svar, är inne på om jag ska prova ett sådant...
Paliswe
Avslutat medlemskap
Jag har ett sådant, Visst, överföringen fungerar till min dator hemma, men jag ville att den skulle kunna överföra till jobbdatorn också, men se det fick jag aldrig att fungera!
Dessutom sätter den igång och för över via nån molntjänst som jag sedan får hämta bilderna från. Jag kan inte styra vilka bilder som ska över utan den överför allt hej vilt. Börjar den överföra vet jag inte hur man får stopp på den.
Gick då till ScandFoto och provade ett annat fabrikat men den fick aldrig kontakt med min platta, trots att halva personalen var inblandad mot slutet.
Jag tycker det är bökigt och tekniken inte mogen.
Dessutom sätter den igång och för över via nån molntjänst som jag sedan får hämta bilderna från. Jag kan inte styra vilka bilder som ska över utan den överför allt hej vilt. Börjar den överföra vet jag inte hur man får stopp på den.
Gick då till ScandFoto och provade ett annat fabrikat men den fick aldrig kontakt med min platta, trots att halva personalen var inblandad mot slutet.
Jag tycker det är bökigt och tekniken inte mogen.