Annons

filmscanner

Produkter
(logga in för att koppla)

norragryta

Aktiv medlem
Jag har en Nikon Coolscan IV som jag köpte beggad för 150 Euro förra året. Jag vet inte om det var ett ovanligt bra pris, har ingen aning om vad de går för, men personligen tycker jag att jag fick en jäkligt bra scanner för lite pengar. Är mycket nöjd med den och kan verkligen rekommendera den. Coolscan V är såklart ett strå vassare, men kostar antagligen också en del mer då den verkar ganska eftertraktad.

/Carl
 

matsjak

Aktiv medlem
Hyra?

Kanske en flatbädd är bättre då, om inte Coolscan V klarar andra format än 135.

Men egentligen så borde jag hyra, det är ettt engångsprojekt och när jag är klar så behövs den inte längre. Finns det uthyrning, någon som vet.

Eller kanske en affärsidé för någon driftig person.

Och tack för svaren, jag vet lite bättre nu :)
 

fredrikru

Aktiv medlem
Re: Hyra?

matsjak skrev:
Kanske en flatbädd är bättre då, om inte Coolscan V klarar andra format än 135.

Men egentligen så borde jag hyra, det är ettt engångsprojekt och när jag är klar så behövs den inte längre. Finns det uthyrning, någon som vet.

Eller kanske en affärsidé för någon driftig person.

Och tack för svaren, jag vet lite bättre nu :)
Det är bara att sätta igång om du nu tycker att det är en bra affärs ide...

Du får en riktigt vass flatbedd och den kan du alltid scanna foto & dokument mm.

Tänk på att det tar lite tid att scanna med....
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Re: Hyra?

matsjak skrev:
Men egentligen så borde jag hyra, det är ettt engångsprojekt och när jag är klar så behövs den inte längre. Finns det uthyrning, någon som vet.
Det finns uthyrning. Men tro mig, det är MYCKET billigare att köpa och sen sälja den bland fotosidans radannonser när man är klar. Då slipper du dessutom stressmomentet. Det tar tid att lära sig skanneroperatörsysslan, och när man gjort det tar själva jobbet tid.
 

matsjak

Aktiv medlem
Bara skämtar lite...

Visst tar det tid, och tid är pengar. Det var ju själva idén...

Men jag tar mig en funderare om jag ska köpa en sån där Epson flatis. Eller så väntar jag till scannerna är så utvecklade att det går snabbt. Kommer ihåg CD-brännarna när de kom, vilken väntan. Och nu går det på ett kick.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Risken är att du får vänta. Utvecklingen på skannerområdet har i princip avstannat nu när efterfrågan är så låg.
 

fredrikru

Aktiv medlem
Re: Bara skämtar lite...

matsjak skrev:
Visst tar det tid, och tid är pengar. Det var ju själva idén...

Men jag tar mig en funderare om jag ska köpa en sån där Epson flatis. Eller så väntar jag till scannerna är så utvecklade att det går snabbt. Kommer ihåg CD-brännarna när de kom, vilken väntan. Och nu går det på ett kick.
vill man ha kvalitet så får man vänta på scannern ska bli klar. Annars så går det bra att snabb scanna med Epson om man inte andvänder ICM och scannar i lägre upplösning.
 
ANNONS