Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flash 64-bit

Produkter
(logga in för att koppla)

Zal

Aktiv medlem
Var hittar man det?
Har sökt överallt men hittar det inte.
64-bit operativ har funnits i flera år nu så det måste ju finnas,
men jag hittar inte var. Trodde att jag var bra på att söka program.
Vissa svar har varit att det inte finns annan än till 32-bit,
men det köper jag inte. Flash är väl ett standardprogram som
man ofta behöver och 64-bits operativ är ju det som alla
kör som har processorer till det.
Är flash ett utdöende system kanske, eller hittar jag inte det bara.

Idiotförklaringar kan tas emot... om ni löser problemet för mig...

/Linus

Flash är väl ett standardprogram som
man ofta behöver och 64-bits operativ är ju det som alla
kör som har processorer till det.
Det är knappast så att de flesta som har 64-bitars processor kör 64-bitars operativ. Troligtvis är det tvärtom.

Vad jag sett så existerar inte en version för 64-bitars webbläsare ännu. Däremot kan du ladda in en 32-bitars webbläsare och installera Flash i.

I övrigt önskar jag död och förintelse åt Flash, men det är nog ett ämne för en annan tråd.

Det är knappast så att de flesta som har 64-bitars processor kör 64-bitars operativ. Troligtvis är det tvärtom.

Vad jag sett så existerar inte en version för 64-bitars webbläsare ännu. Däremot kan du ladda in en 32-bitars webbläsare och installera Flash i.

I övrigt önskar jag död och förintelse åt Flash, men det är nog ett ämne för en annan tråd.

De flesta som jag känner kör 64-bits operativ.
När det gäller webläsare så kör jag 64-bits Firefox som funkar ypperligt (med allt utan Flash)

Sen håller jag med dig om vad du tycker om Flash ;)

Då umgås du i speciella kretsar! :)

Nja speciella kretsar vet jag inte... skulle vara 64-bit då ;)
Köper man en processor som klarar
64-bit så varför itne utnyttja den processorn till det.
Är väl ytterst få prossecorer som inte funkar med 64-bit idag.

Sen varför jag inte gillar Flash...... det funkar inte i 64 bit.
Dessutom så bör man skriva en websida så den klarar alla webläsare.

Jag kan hålla med dig om att 64-bitar börjar komma så smått, nu säljs det faktiskt en hel del hemdatorer med 64-bitars Vista Home.

Men att det skulle vara det vanligaste idag är absolut inte sant. Jag jobbar som it-konsult och kommer då i konakt med såväl företagsdatorer och datorer i hemmiljö och det är en försvinnande liten andel som kör 64-bitars OS.

Det går säkert att hitta någon statistik på detta ute på nätet - jag skulle bli förvånad om andelen överstiger någon procent.

Jag kan hålla med dig om att 64-bitar börjar komma så smått, nu säljs det faktiskt en hel del hemdatorer med 64-bitars Vista Home.

Men att det skulle vara det vanligaste idag är absolut inte sant. Jag jobbar som it-konsult och kommer då i konakt med såväl företagsdatorer och datorer i hemmiljö och det är en försvinnande liten andel som kör 64-bitars OS.

Det går säkert att hitta någon statistik på detta ute på nätet - jag skulle bli förvånad om andelen överstiger någon procent.

Jag har inte sagt att 64-bitars är vanligast, men trodde
att det var betydligt vanligare än vad det verkar.
VARFÖR kör personer fortfarande på 32-bit på procesorer som klarar 64-bit?
Det är lite med av min fråga.

Jag har inte sagt att 64-bitars är vanligast, men trodde
att det var betydligt vanligare än vad det verkar.

Därför att 64-bitars knappast tillför något väsentligt om man inte använder tämligen minnesslukande applikationer och eller multi-taskar mycket och därför behöver stora mängder minne.

Jag har XP Pro och 3 GB RAM i båda burkarna och kan inte påstå att minnesanvändningen direkt brukar vara på väg att slå i botten. Nu är det bara den bärbara som har 64-bitars processor men den stationära ska uppgraderas när så fort jag känner mig rik... :eek:)

Själv undviker jag dessutom gärna Vista om jag kan och hoppas på att M$ får till buggfixen Windows 7 bättre. Det har väl kommit en publik beta nu så man kanske skulle slänga in den i virtuell maskin och ta en titt.

Vad gäller Flash så är det inte sällan buggigt, drar massor med processorkraft i onödan och missbrukas kraftigt av många välkända sidor. De sidor som dessutom har Flashbaserad navigering blir hopplösa att navigera snabbt i eftersom webbläsarens bakåt/framåt t ex inte fungerar. Istället ska man ska leta efter en bakåt-knapp som är gömd i en bild på ett troll (där man ska trycka på ena näshåret eller liknande). Användarvänligt var inte ordet.

1) De flesta har ingen som helst aning om uppbyggnaden av deras operativsystem. Majoriteten idag sitter väl fortfarande på en XP dator, de har det OS som levererades med datorn som med största sannolikhet var 32-bitar. Även de som har Vista har oftast en 32-bitars version. Det finns ju inget rationell skäl för dem att betala för en uppgradering.

2) IT-strateger på stora företag har förstås koll på skillnaderna mellan 32 och 64, ytterst få anser det nog vara någon fördel med 64-bitar, istället ser de kanske problem med drivrutiner, gamla progrram etc. De väljer helt enkelt det mest praktiska. De anammar ny teknik först när det är stabil och etablerad.

3) De som kör 64-bitars system hittas nog oftast inom avancerade amatörer eller avancerade företagsanvändare med specifika krav. De är en försvinnande liten andel av alla datoranvändare.

ANNONS
Götaplatsens Foto