Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Fotopapper för bläckstråleskrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

Permont

Aktiv medlem
Hej !
Mitt första inlägg, hoppas det är rätt forum, annars är det bara att flytta det.
Alltnog, har en EOS 20D som jag har tagit alldeles för många bilder med, som jag vill skriva ut. Har skaffat en Canon IP5000 och skrivit ut med Canon Photo Paper Pro.

Blir bra kvalitet, men inte fantastiskt...

Är det någon som har några ideér om bättre papper och var det kan köpas ?
Även andra ideér mottas också tacksamt vad gäller utskrifter.

Tror inte du kan få mycket bättre papper till en Canon skrivare. Det är nog något annat som felar om inte kvaliten är bra.
Det är Canons bästa foto papper om det heter Canon photo papper pro pr 101

OK !
Tack för infon, det papper jag skrev ut på heter PR-101.
Jag ska prova och skicka iväg samma bilder som jag skrivit ut till ett proffslabb också och jämföra sedan.

Utskriften beror ju till stor del på hur du behandlar bilden i Photoshop eller vilket program du nu använder. Det gäller ju att du gör det skarpare och gör kontrast och färger bra innan du skriver ut bilden

Jag har samma skrivare och är mycket nöjd med kvaliteten på utskrifterna på PRO pappret. Däremot köpte jag också 3 paket billigare Canon papper som hette något med 401 på slutet, det kom i 50 pack 10X15. Det pappret var riktigt dåligt och gav både dålig skärpa och dåliga färger på samma bilder som blev jättebra på PRO pappret.
För budgetutskrifter använder jag nu Kodaks papper som man kan köpa i fotoaffärer i förpackningar om 75 st 10X15. Med skrivardrivisen inställd på "Glättat fotopapper plus" så får jag betydligt bättre bilder på det än med Canons billiga papper.

ANNONS
Götaplatsens Foto